×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۲۱ هزار موسسه تحت نظارت بهزیستی در کشور فعالیت می کنند

بابک قانعی در نشست کمیته نظارت بر موسسه ها و مراکز غیر دولتی بهزیستی خوزستان افزود: با توجه به فعالیت این تعداد موسسه در سطح کشور، رتبه بندی ، همگرایی دستورالعمل ها، سیاست گذاری مراکز مثبت زندگی و تفکیک وظایف ازمهم ترین  اقدامات دبیرخانه مراکز غیردولتی است.

وی ادامه داد:با توجه به تنوع مجوزهای صادر شده از سوی بهزیستی شامل ۹۲ نوع مجوز و حجم بالای کار در دفتر مراکز غیردولتی در طول یک سال گذشته، تلاش شده تا کیفیت سامانه سنتر ارتقا یابد.

مدیرکل دفتر توسعه و نظارت بر مراکز و موسسه های غیردولتی سازمان بهزیستی با اشاره به اهمیت و لزوم وجود دستورالعمل نظارت بر مراکز و موسسه های غیردولتی عنوان کرد: در سامانه ای که به منظور نظارت بر مراکز غیردولتی در حال طراحی است نظارت در سطوح گوناگون مانندخودارزیابی موسسه و مرکز، نظارت سازمانی ، نظارت صنفی وشبه صنفی، نظارت ذی نفعان و نظارت نخبگانی دیده شده است.

فعالیت۸۲۰ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی درخوزستان

مدیرکل بهزیستی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت۸۲۰ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در استان گفت: با راه اندازی ۱۸۹ مرکز مثبت زندگی در سطح استان، بهزیستی خوزستان رتبه چهارم را از نطر تعداد مراکز مثبت زندگی  در کشور دارد.

مهران کریمیان ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی سامانه صدور مجوزهای بهزیستی و اتصال آن به سامانه صدور مجوزهای دولت افزود: عدم امکان تمدید مجوز موافقت اصولی و پروانه فعالیت موسسه ها و مراکز غیردولتی از چالش های سامانه مذکور است.

وی با تاکید بر اهمیت اصلاح فرآیند نظارت بر مراکز و موسسه های غیرولتی اظهار داشت:ایجاد ظرفیت نظارت از طریق فضای مجازی، اعتماد به تشکل‌های صنفی و استفاد از پتانسیل انجمن ها در بحث نظارت، انجام نظارت توسط دستگاه های متولی همچون علوم پزشکی و اداره کار، تامین اعتبار کافی به منظور نظارت مستمر بر عملکرد مراکز، کوتاه کردن فرآیند نظارت، همسان سازی دستورالعمل های ماده ۲۶ و سایر دستورالعمل های حوزه های تخصصی بخشی از اقدامات قابل اجرا در بهبود کیفیت نظارت و رفع چالش های پیش رو است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان در ادامه  بیان داشت: تبیین فعالیت های  متنوع بهزیستی برای آحاد جامعه از طریق صداوسیما و رسانه های جمعی و ایجاد بستری برای آگاه سازی عمومی بسیار حائز اهمیت است.

معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: سازمان بهزیستی از جمله معدود دستگاه هایی است که با اعتماد به ظرفیت مردم و خیرین، کارهای غیرحاکمیتی را برون سپاری کرده است.

سیدغلامعلی جعفری ضمن تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت زندگی شغلی کارکنان مراکز  به ارائه گزارشی از قیمت تمام شده خدمات در برخی از مراکز توانبخشی پرداخت و  افزود: سازمان بهزیستی تنها دستگاهی است که با استفاده از ظرفیت مردم و خیرین کارهای غیر حاکمیتی را برون سپاری کرده است.

رامین کیانی ،رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات بهزیستی خوزستان نیز اظهار داشت: عدم تفکیک فعالیت کارشناسان حوزه فناوری و مشارکتهای مردمی، حجم زیاد فعالیت مراکز مثبت زندگی، مشکلات پیش روی اعطای مجوز مراکز مثبت زندگی و عدم وجود نیروی کافی در سطح شهرستان ها از جمله چالش هایی است که به طور روزانه با آن روبه رو هستیم.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.