×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ابتکار فنی شرکت نفت و گاز اروندان منجر به صرفه جویی ارزی ماهیانه ۷۰۰ هزار دلار شد

عبداله عذاری اهوازی روز پنجشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از کارخانه بهره برداری و تلمبه خانه نفت واقع در منطقه نفتی غرب کارون بیان کرد: از هفت سال پیش تاکنون، تعدادی از شرکت های خارجی در این منطقه با شرکت ملی نفت ایران همکاری دارند و یکی از این همکاری ها، انجام فرآورش نفت تولیدی برای آماده سازی صادرات است.

وی گفت: قرارداد کاری این شرکت خارجی برای انجام فرآورش نفت تولیدی دارای ظرفیت مشخصی است که انجام عملیات فرآورش نفت بیش از ظرفیت قراردادی آن، مشمول پرداخت هزینه بیشتر از سوی شرکت ملی نفت ایران می شد.

عذاری اهوازی هزینه فرآورش مازاد بر ظرفیت قرارداری این شرکت خارجی را برای هر بشکه نفت یک دلار بیان کرد و افزود: با حمایت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و همچنین ابتکار فنی ایجاد شده، کارخانه بهره برداری غرب کارون به توانمندی لازم برای انجام عملیات فرآورش نفت دست پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از یک ماه پیش تاکنون، بخشی از نفت تولیدی در منطقه غرب کارون در این کارخانه فرآورش شده که منجر به صرفه جویی ارزی به میزان ۷۰۰ هزار دلار در ماه  شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ظرفیت فرآورش نفت در کارخانه بهره برداری غرب کارون را ۱۶۵ هزار بشکه در روز بیان کرد و افزود: تلاش می شود تا در راستای سیاست های دولت سیزدهم، با انجام ابتکارات فنی، ظرفیت کاری در نفت و گاز اروندان را بیش از پیش افزایش دهیم.

میدان نفتی آزادگان در آستانه سرمایه گذاری هفت میلیارد دلاری

عذاری اهوازی همچنین به اهمیت توسعه میدان های نفتی مشترک اشاره کرد و گفت: میدان نفتی آزادگان یکی از بزرگترین میدان های مشترک نفتی است که در مجاورت با کشور عراق قرار دارد و برنامه‌ریزی‌استراتژی برای توسعه آن صورت گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه فاز دوم و سوم این میدان که به دو قسمت آزادگان جنوبی و شمالی تقسیم شده افزود: ظرفیت تولید نفت این میدان طبق برنامه ریزی، باید به ۵۷۰ هزار بشکه در روز برسد.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تولید فعلی نفت در این میدان، کمتر از ظرفیت اسمی آن است.

ظرفیت تولید در شرکت نفت و گاز اروندان ۱۸ درصد افزایش یافت

عذاری اهوازی همچنین با بیان اینکه عمده فعالیت این شرکت دربرگیرنده میدان های نفتی دارخوین، آزادگان شمالی و آزادگان جنوبی است گفت: در ۱۰ ماه گذشته، با انجام عملیات‌های فنی و نوآوری در فرآیندهای اجرایی، ظرفیت تولید این شرکت ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: احیاء و برطرف کردن مشکلات چاه های نفتی از اقدامات اساسی صورت گرفته برای ایجاد این ظرفیت تولید بوده است.

شرایط سخت آب و هوایی خوزستان مانع فعالیت‌های صنعت نفت نخواهد بود

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان اینکه صنعت نفت از شرایط حساسی برخوردار است گفت: نیروی انسانی فعال در این شرکت در شرایط جوی سخت و نامساعد فعالیت مستمری دارند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، محیط کاری نیروی انسانی نیز با خطرات مختلفی روبه رو است با این وجود فعالیت تولید از چاه‌های نفتی بدون توقف ادامه دارد.

شرکت نفت و گاز اروندان، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران است که در زمینه بهره‌برداری و استخراج نفت در مناطق جنوب و غرب ایران فعالیت می‌کند.
شمار زیادی از میادین نفتی ایران نظیر میدان نفتی دارخوین، آزادگان، یادآوران، جفیر، بند کرخه، سوسنگرد، اروند، مشتاق، خرمشهر، امید، سهراب، مهر، یاران و میدان نفتی سپهر در حوزه شرکت نفت و گاز اروندان هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.