×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
نظر موافق وزارت بهداشت با راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی مسجدسلیمان / فعال‌سازی بخش‌های در آستان

دکتر سعید کریمی در جلسه جمع‌بندی مشکلات بهداشت و درمان مسجد سلیمان که در دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت این گونه نیست که مدیر در تهران بنشیند و از طریق واسطه‌ها گزارش دریافت کند و در شهرستان‌ها امور اصلاح شود. مدیر باید با چشم مشکلات را ببیند و بشنود زیرا این مسائل بسیار در تصمیم‌گیری‌ها تاثیر دارد.

وی افزود: شعار وزارت بهداشت در دوره جدید “عدالت و تعالی نظام سلامت” است یعنی هر مجموعه‌ای از جایی که هست یک مرحله بالاتر برود بنابراین شهر برخوردار باید برخوردارتر شود و به شهر محروم هم بیشتر رسیدگی شود تا فاصله با شهر برخوردار کاهش یابد و به عدالت برسیم و سلامت برای همه مردم تامین شود.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در این راستا سه یا چهار سفر به خوزستان داشتم؛ در اولین سفر از بیمارستان‌های اهواز بازدید داشتم که اوایل کار دوره ریاست کنونی بود و برخی بخش‌ها در حال تعطیل شدن بودند اما در این مدت با اقدامات انجام شده و حمایت وزارت بهداشت، تجهیزات خوبی به خوزستان اختصاص داده شد و بخش‌هایی که در آستانه تعطیل شدن بودند فعال شدند.

کریمی بیان کرد: در چند ماهه اخیر با توجه به صدمات کرونا، وزارت بهداشت با اجازه حضرت آقا حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برداشت و بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع کرده است.

وی با اشاره به پرداخت دو سه ماه کارانه و برنامه‌ریزی برای پرداخت بدهی دانشگاه‌ها بابت دارو افزود: دو سال و نیم درگیر جنگ ویرانگر با کرونا هستیم به گونه‌ای که تمام منابع بیمارستان‌ها را کرونا بلعیده و نیروی انسانی‌مان را خسته کرده است اما خوشبختانه با تلاش‌ها در این مدت به تدریج ترمیم‌هایی در حال انجام است.

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر مدیریت منابع تصریح کرد: شرایط به گونه‌ای نیست که هر تجهیزاتی درخواست داده شود بلافاصله تامین شود. دانشگاه‌ها باید درخواست خود را در سامانه دادخواه ثبت کنند و سپس بررسی می‌شود که چه میزان از این تجهیزات موجود است و چه میزان از آن استفاده می‌شود و در صورت اثبات نیاز، دستگاه تامین می‌شود.

وی با اشاره به پتانسیل‌های مسجد سلیمان و تلاش برای رفع محرومیت‌ها در حد توان گفت:  شرایط در مسجدسلیمات زیاد بد نیست. مرکز استانی داریم که MRI دولتی ندارند اما در مسجدسلیمان وجود دارد. باید از هر جایی و راهی تکنسین مورد نیاز جذب شود تا از منابع موجود حداکثر استفاده شود.

کریمی در خصوص کمبود آمبولانس گفت: مساله آمبولانس مشکل کشوری است و مدت‌ها است آمبولانسی خریداری نشده است اما اخیر در جلسه سران قوا مصوب شد که یک هزار آمبولانس خریداری و در کشور توزیع شود.

وی با اشاره به وجود ۱۵۰ هزار تخت در کشور گفت: در شش هفت ماه گذشته حدود ۱۰ هزار تخت تجهیز شد که چنین کاری بی‌سابقه است و نشان‌دهنده تلاش دولت برای ارتقای عدالت و تعالی نظام سلامت است.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص درخواست راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در مسجدسلیمان بیان کرد: نظر درمورد راه اندازی دانشکده علوم پزشکی در این شهرستان مثبت است اما باید شاخص‌ها پر شود تا نشان داده شود پتانسیل راه‌اندازی دانشکده وجود دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح دارویار تصریح کرد: در حال حاضر مصوب شده دارو بر اساس قیمت سال ۱۴۰۰ توضیع شود؛ در طرح دارویار ما به تفاوت افزایش قیمت داروهایی که تولید داخل بوده‌اند، از ارز ترجیحی به ارز نیمایی تبدیل شده‌اند که در این خصوص افزایش قیمت از مردم گرفته نمی‌شود و ما به تفاوت را بیمه پوشش می‌دهد بنابراین سهم بیمار ثابت است. ارز ۴۲۰۰ داروهای خارج نیز در حال اختصاص است. گرانی تولید داخل را هم بیمه می‌دهد نه مردم.

 

منبع : ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.