×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
لایروبی بیش از ۹۱۱ هزار مترمکعب از رودخانه کرخه

خدارحم امیری زاده در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با تنش آبی در حوضه آبی کرخه تصریح کرد: در راستای حمایت از دامداران حوضه آبریز کرخه، سیاست‌های حمایتی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان در دستور کار قرار گرفت و در این راستا با توجه به بحران کم آبی تابستان امسال تاکنون ۲۹۰ دستگاه مه‌پاش در حوضه آبریز کرخه نصب شد.

وی افزود: سیستم‌های مه‌پاش در شهرستان‌های حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه احداث و نصب شده است.

امیری زاده در خصوص بیمه دام‌های سبک و سنگین این حوضه تصریح کرد: در ادامه برنامه‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی که به صورت بسته‌های حمایتی پیش‌بینی شده بود، نسبت به بیمه دام‌ها اقدام شد.

وی بیان کرد: در این زمینه تاکنون ۳۶هزار و ۷۸۹ راس گاومیش در شهرستان‌های اهواز (مناطقی که از حوضه کرخه تامین آب می‌شوند)، شهرستان‌های حمیدیه، دشت‌آزادگان و هویزه بیمه شده‌اند.

امیری زاده اظهار کرد: همچنین در راستای بیمه سایر دام‌ها، تاکنون ۳۴هزار و ۷۲۵ راس شتر، ۲۲۷ راس گوساله گاومیش، ۲۰۷ گوساله گاو و ۲۹۵هزار و ۶۴۴ راس دام سبک بیمه شده است و در مجموع ۳۶۷ هزار و ۴۸۲ راس دام سبک و سنگین در این شهرستان‌ها تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاوزی خوزستان بیان کرد: در خصوص احداث استخرهای شنای گاومیش‌ در غرب خوزستان شامل شهرستان‌های حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه و اهواز، تاکنون ۱۰۷ حوضچه‌ احداث شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این اقدامات، تاکنون ۹۱۱ هزار و ۶۳۳ مترمکعب از سطح رودخانه کرخه لایروبی شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.