×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
به اندازه ۵۰ سال پروژه‌ کلنگ‌زنی شده در خوزستان وجود دارد

صادق خلیلیان در پایان نشست شورای برنامه‌ریزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مشکلاتی در اجرای برخی از پروژه‌ها در استان وجود دارد. برخی از پروژه‌ها اعتباراتی را از استان دریافت می‌کنند اما سهمی در پیشرفت و توسعه استان ندارند.

وی افزود: باید حتما در تصویب پروژه‌ها کار کارشناسی بیشتری انجام شود و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان باید خودشان پای کار باشند نه اینکه کار را به دیگران واگذار کنند.

استاندار خوزستان گفت: در اجرای پروژه‌ها بحث‌های نظارتی باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. این کار باید از خود دستگاه‌های اجرایی آغاز شود و پس از آن در پله بالاتر سازمان برنامه‌ریزی باید کار نظارت را انجام دهد زیرا وقتی برنامه‌ای برای اجرا تدوین می‌شود، پس از اجرا و در زمان اجرا باید بر روی آن برنامه نظارت شود.

خلیلیان با بیان اینکه وزارت کشور در این راستا باید حتما وظایف و کارهای نظارتی خود را انجام دهد، عنوان کرد: طرح‌ها و پروژه‌هایی که در سطح کشور مورد تصویب قرار می‌گیرند باید در چارچوب برنامه‌ها باشند. اینکه در جایی فردی بخواهد کلنگ زنی بدون تامین اعتبار انجام دهد اصلا درست نیست.

وی با بیان اینکه اصطلاح کلنگ‌زنی چیز خوبی نیست، تصریح کرد: به اندازه ۵۰ سال در خوزستان پروژه‌هایی وجود دارد که کلنگ‌زنی شده‌اند. بسیاری از کلنگ‌زنی‌ها مصنوعی است و عملا هیچ سودی برای کشور نداشته است.

استاندار خوزستان گفت: باید روند آغاز پروژه و افتتاح پروژه داشته باشیم و اصلاح کلنگ زنی اصلاح غلطی است و اصلا درست نیست زیرا کسی کلنگ نمی‌زند و این اصطلاح برای زمان قاجار است.

خلیلیان با بیان اینکه خوزستان استان بزرگی است که باید پیشرو توسعه کشور باشد، عنوان کرد: خوزستان باید الگویی برای توسعه و پیشرفت کشور باشد و باید از استان پیشنهاداتی به سطح کشور ارائه شود که مورد توجه قرار گیرد و کشور نیز بتواند از این پیشنهادات استفاده کند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.