×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اشغال ۹۵ درصدی تخت‌های بیمارستان رازی/ راه اندازی مجدد درمانگاه رمدسیویر

دکتر مفید حسین‌زاده با اشاره به تداوم روند افزایش میزان مراجعات و ورودی بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان رازی اظهار کرد: میزان ورودی به بیمارستان رازی نسبت به یک هفته گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد و میزان بستری‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۹۵ درصد تخت‌های عادی و ۹۰ تا ۹۵ درصد تخت‌های ویژه بیمارستان رازی اهواز اشغال است.

رئیس بیمارستان رازی اهواز بیان کرد: مجددا درمانگاه رمدسیویر سرپایی در بیمارستان رازی اهواز فعال شده است؛ روزانه تا ۴۰ بیمار از این طریق خدمات درمانی را دریافت می‌کنند و امکان افزایش ظرفیت این درمانگاه برای ارائه خدمات به روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ بیمار وجود دارد.

اشغال ۹۵ درصدی تخت‌های بیمارستان رازی/ راه اندازی مجدد درمانگاه رمدسیویر

راه‌اندازی اولین درمانگاه رمدیسیور به ابتکار بیمارستان رازی در سال ۹۹

وی تصریح کرد: در ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۹ در اوج پیک‌های سنگین کرونا، گروه طب اورژانس بیمارستان رازی اهواز با بررسی حدود یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ مقاله روز دنیا و کار شبانه‌روزی، طرح راه‌اندازی درمانگاه درمان رمدسیویر را ارائه داد. این طرح در بیمارستان رازی اهواز عملیاتی شد و در نهایت در کل کشور اجرا و بیماران سراسر کشور را نجات داد.

حسن‌زاده افزود: با اجرای این طرح، در آن بازه زمانی برخی مواقع تا یک هزار و ۵۰۰ بیمار نیز از این طریق خدمات درمانی را دریافت می‌کردند.

رئیس بیمارستان رازی اهواز عنوان کرد: زمانی که این طرح کلید خورد، در خوزستان تنها حدود ۵۰ تخت خالی باقی مانده بود و اگر این طرح اجرایی نمی‌شد به شدت دچار کمبود تخت می‌شدیم بنابراین افتخار این طرح برای گروه طب اورژانس بیمارستان رازی ماندگار خواهد ماند.

اشغال ۹۵ درصدی تخت‌های بیمارستان رازی/ راه اندازی مجدد درمانگاه رمدسیویر

هیچ کدام از بیمارستان‌های خصوصی پای کار بیماران کرونا نیستند

حسین‌زاده با اشاره به جداسازی بخش‌های قرمز و سبز گفت: این اقدام به منظور جلوگیری از تحت تاثیر قرار گرفتن خدمات عادی بیمارستان انجام شده است. در حال حاضر برای نخستین بار است که در موج بیماری، بخش زنان و دیگر بخش‌های این بیمارستان خدمات عادی را ارئه می‌دهند.

وی با اشاره به آمادگی صددرصدی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا بیان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هر چه سریع‌تر با تزریق واکسن و تکمیل واکسیناسیون، خود را نسبت به این بیماری ایمن کنند؛ قطعا با انجام این دو کار از ادامه روند افزایش بیماری جلوگیری می‌شود.

رئیس بیمارستان رازی اهواز بیان کرد: در حال حاضر همه بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی بیمار مبتلا به کرونا پذیرش می‌کنند اما عمده بیماران به بیمارستان رازی اهواز مراجعه می‌کنند و متاسفانه هیچ کدام از مراکز درمانی خصوصی پای کار نیستند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.