×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
در صنعت نیشکر باید کار جهادی کرد/ فرصت سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی مهیاست/ علی‌رغم همه شرایط سخت، سودآوری و دستاوردهای صنعت نیشکر کم‌نظیر است

در این نشست‌ها، عملکرد، صورت‌های مالی شش ماه منتهی به اسفند ۱۴۰۰ کشت و صنعت‌ها و شرکت‌های تابعه توسعه نیشکرو همچنین بودجه پیشنهاد سال مالی منتهی به۳۱ شهریور ۱۴۰۲ بررسی و گزارشی از ظرفیت‌ها و دستاوردهای این صنعت ارائه شد.

اقدامات علمی و عملی مثبت به اشتراک گذاشته شود

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر به کارگیری تجربه‌های برآمده از مجامع عمومی کشت و صنعت‌ها و شرکت‌ها تابعه نیشکر را از نتایج برگزاری این نشست‌ها عنوان کرد و بیان داشت، تجربه‌های مثبت و اقدامات علمی و عملی مطلوب، در بین همه واحدهای نیشکری به اشتراک گذاشته شود.

دکتر عبدعلی ناصری، بروز کردن دانش در بخش‌های صنعت و کشاورزی نیشکر را اقدامی مهم دانست که باید به صورت پیوسته و مدام صورت گیرد.

به گفته او، تحقیق و پژوهش در صنعت نیشکر باید نهادینه شود و این پژوهش‌ها به گونه‌ای باشد که نتایج ملموسی در افزایش بهره‌وری تولید به همراه داشته باشد.

در صنعت نیشکر باید کار جهادی کرد

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در بخش دیگری از سخنان خود در مجمع عمومی شرکت‌های نیشکری، بر ضرورت رونق تولید در این صنعت تاکید کرد و لازمه تحقق آن را «کار جهادی» در همه بخش‌ها دانست.

ناصری افزود: اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری، با بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌ها مسیر می‌شود، بنابراین برای رسیدن به این هدف باید کار جهادی کرد و از توانمندی‌های داخلی شرکت بیشترین بهره را به نفع تولید برد.

وی به ارتقای استانداردهای صنعت نیشکر اشاره کرد و گفت: ما باید خود را با بهترین‌های نیشکر در سطح جهان مقایسه کنیم، بنابراین تلاش همگی ما باید حرکت در مسیر استانداردسازی و کسب بالاترین دستاوردها در این صنعت باشد.

فرصت سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی مهیاست

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی، از دیگر محورهای سخنان دکتر عبدعلی ناصری در نشست مجامع کشت و صنعت‌ها و شرکت‌‎های تابعه بود.

به گفته او، صنایع پایین دستی یکی از ظرفیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری در صنعت نیشکر است که هم اشتغال را به دنبال دارد و هم باعث رونق تولید در صنایع پایین دستی می‌شود، بنابراین باید فضا برای جذب سرمایه‌گذار و رونق صنایع پایین دستی در واحدهای نیشکری فراهم شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر از مدیران درخواست کرد، زیرساخت‌های صنعتی بیش از پیش در واحدهای نیشکری، برای سرمایه‌گذاران در صنایع پایین دستی مهیا شود.

قدردانی از خانواده بزرگ توسعه نیشکر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در مجموع عملکرد شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر را خوب توصیف کرد و ضمن تقدیر از مدیران و کارکنان جهادی خانواده بزرگ توسعه نیشکر، اظهار امیدواری کرد، در دوره بهره‌برداری پیش‌رو، گام‌های بلندی در مسیر رسیدن به اهداف شرکت برداشته شود.

به گفته دکتر ناصری، واحدهای نیشکری و شرکت‌های تابعه علی رغم خشکسالی و تنگناها پیش آمده در دوره بهره‌برداری گذشته با توجه به گزارش‌های مالی ارائه شده در مجامع،  عملکرد مالی و سودآوری کم‌نظیری داشته و دستاوردهای خوبی برای صنعت نیشکر در حوزه‌های مختلف به ارمغان آورده‌اند.

از تاکید بر پرداخت بموقع حقوق تا آموزش مستمرنیروی انسانی

صیانت از نیروی انسانی، برنامه‌ریزی برای برداشت منظم نیشکر و تولید شکر در دوره بهره‌برداری جدید، پرداخت بموقع حقوق، توجه به رفاه پرسنل، تاکید بر آموزش نیروی انسانی، توجه به مناطق پیرامونی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های غیرنیشکری، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور افزایش بهره‌وری، استفاده بهینه از منابع آبی، توسعه طرح‌های تحقیقاتی و… از دیگر محورهای سخنان دکتر ناصری در نشست مجامع شرکت‌ها بود که خواستار توجه بیشتر مدیران به این موارد شد.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.