×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
جلسه هماهنگی و تبیین روند کارگروه های تخصصی تدوین سومین برنامه راهبردی شهرداری( اهواز ۱۴۰۵) برگزار شد

به گزارش امور ارتباطات معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز در جلسه هماهنگی و تبیین روند کارگروه های تخصصی تدوین سومین برنامه راهبردی شهرداری( اهواز ۱۴۰۵) بیان کرد: برنامه اهواز ۱۴۰۵ ، دو سطح متفاوت ولی همراستا دارد؛ سطح اول، استراتژیک یا راهبردی است که با محوریت حوزه برنامه ریزی شهرداری تدوین شده است و سطح دوم که ضرورت دارد در ساختار شهرداری ( معاونتها، مناطق ، سازمانها ) فعال شود ، سطح عملیاتی است.

سعید فردانی با اشاره به اینکه حوزه های مختلف شهرداری بر اساس وظایف، عملیاتها را در راستای سطح استراتژیک ساماندهی کنند، افزود: در برنامه اهواز ۱۴۰۵ هویت کارها به نتایج و نه صرفا به وظایف است و وظایف در راستای نتایج هویت پیدا می کنند.

وی اظهارکرد: با برگزاری نظرسنجی و جلسات متعدد با نخبگان، گروههای جهادی، دستگاههای اجرایی ، کارکنان و شهروندان ، ۱۱ زمینه موضوعی مشکلات شهر و شهرداری اهواز استخراج و بر همین اساس ۱۱ کارگروه تخصصی تشکیل شد که چهار کارگروه تخصصی مربوط به شهرداری و هفت کارگروه تخصصی مربوط به شهر اهواز است.

فردانی کارگروههای تخصصی را در حوزه های آسفالت معابر، فضای سبز، مدیریت پسماند، دفع آبهای سطحی، فرهنگ شهروندی، حمل و نقل عمومی، سیما و منظر شهری، نظام ساختاری و مدیریت شهرداری، مدیریت سرمایه انسانی، مدیریت منابع مالی و هوشمند سازی عنوان کرد.

وی بر اهمیت راهکارهای رفع مشکلات شهر و شهرداری اهواز تاکید و بیان کرد: موفقیت برنامه ریزی در گرو دستان توانمند و افکار پویا است.

فردانی اظهار کرد: هدف گذاری باید شفاف باشد و سطوح پایین تر از اهداف کلان و مقاصد راهبردی باید کمی باشد.

وی به توسعه شهر مبتنی بر مشارکت و نگهداری از شهر بر اساس درآمد پایدار تاکید و خاطر نشان کرد: استراتژی برنامه اهواز ۱۴۰۵، اجرای این برنامه می باشد و بودجه سال آینده بر اساس برنامه اهواز ۱۴۰۵ نوشته می شود.

بهار حبیبیان مجری امور برنامه ریزی نیز الگوهای محتوایی رایج در ادبیات برنامه ریزی شهری را بیان کرد و توضیحاتی در مورد زیست پذیری ، ابعاد اصلی زیست پذیری، شاخص های زیست پذیری منطبق بر حوزه مسائل کلیدی، فرآیند چشم انداز، فرآیند تدوین مقاصد راهبردی و مسائل و مشکلات از دیدگاه ذینفعان و زمینه های موضوعی استخراج شده مشکلات شهر و شهرداری، کارگروههای تخصصی تدوین برنامه و فرآیند تدوین بخش عملیاتی، ارائه کرد.

همچنین حاضرین در جلسه در مورد مباحث مربوطه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز در پایان به هماهنگی کارگروه های تخصصی در تحلیل و تجویز تاکید و اظهار کرد: تحلیل ها باید هدفمند و تجویز کارگروههای تخصصی باید تا حد امکان مکانمند باشد. ضمن اینکه برنامه کارگروه های تخصصی تا یک ماه آینده جمع بندی شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.