×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اجرای طرح “دارویار” از قاچاق معکوس دارو جلوگیری می کند

رضا گنجی  درخصوص طرح دارویار بیان کرد: با اجرای طرح جدید دارویار و با افزایش قیمت داروها، به هیچ عنوان پرداختی از جیب بیمار تغییر نخواهد کرد.

وی بیان کرد: در این طرح نه تنها بیماران خاص و کسانی که شیمی درمانی می‌کنند، متضرر نمی شوند بلکه به این بیماران نگاه ویژه ای شده و پرداختی از جیب آنها به شدت کاهش خواهد یافت همچنین بیماران خاص و شیمی درمانی با مراجعه به معاونت غذا و داروی دانشگاه می‌توانند تخفیف دریافت کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه با اشاره به اینکه ملاک تعیین قیمت دارو سامانه تیتک (TTAC) است، گفت: تمام مردم می‌توانند اپلیکیشن این سامانه را از طریق اینترنت دانلود و قیمت داروها را روی گوشی تلفن خود مشاهده کرده و با نسخه مربوطه مطابقت دهند.

وی افزود: این طرح زمانی برای مردم سودآور خواهد بود که با نسخه خود به داروخانه مراجعه کرده و از یارانه دارو استفاده کنند به این معنی که اگر بیمار با نسخه به داروخانه مراجعه کند، دارو را با همان قیمت قبل از اجرای طرح دریافت خواهد کرد.

گنجی گفت: این اطمینان خاطر به مردم داده می‌شود که با افزایش قیمت دارو نه تنها پرداختی از جیب آنها افزایش نخواهد یافت، بلکه در مواردی این پرداختی کاهش پیدا خواهد کرد.

طرح دارویار، طرحی برای هدفمندی یارانه داروها است که وزارت بهداشت آن را دارویار نامیده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.