×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
افزایش دما و شرجی و لزوم صرفه‌جویی حداکثری در مصرف برق

علیرضا شکرخدایی اظهار کرد: طبق اعلام هوشناسی در این روزها شاهد دمای ۵۰ درجه به بالا و همراه شدن آن با شرجی خواهیم بود که در این شرایط برق برای مردم اهواز حکم اکسیژن را دارد.

وی افزود: با توجه به این شرایط دمایی و هوای شرجی، قطعی برق برای مردم بسیار ناخوشایند است و از این رو شهروندان باید صرفه‌جویی حداکثری در مصرف برق را در دستور کار خود قرار دهند و از قطعی برق جلوگیری کنند.

سخنگوی شرکت توزیع برق اهواز با بیان اینکه رعایت الگوی مصرف باید در دستور کار شهروندان قرار بگیرد، گفت: همزمانی گرما و مصرف بی‌ رویه و بیش از حد، تاب آوری تجهیزات شبکه را کاهش داده و زمینه بروز حوادث و به تبع آن خاموشی را به دنبال خواهد داشت.

شکرخدایی عنوان کرد: با توجه به کمبود تولید برق و خشکسالی، کشور با مشکلاتی در تامین برق مواجه است و در این زمینه لزوم رعایت الگوی مصرف از سوی شهروندان ضروری است.

وی افزود: علی رغم همه تمهیدات و اقدامات انجام شده برای مواجه نشدن با خاموشی در بخش خانگی، انتظار داریم بخش خانگی نسبت به مدیریت مصرف برق نهایت توجه را داشته باشد و تا حد ممکن در مصرف برق صرفه جویی کند.

در پایان با تاکید بر رعایت الگوی مصرف برق به ویژه در ساعات پیک خاطرنشان کرد: ساعت پیک یا اوج مصرف برق در کلانشهر اهواز از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ است و در این ساعات رعایت الگوی مصرف بسیار حائز اهمیت است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.