×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سرمایه‌گذاری گسترده دولت سیزدهم برای رفع کامل مشکل آب و فاضلاب خوزستان

محمدرضا کرمی نژاد در آیین بهره‌برداری از شبکه فاضلاب و کلنگ زنی شبکه آب کوی طاهر اهواز افزود: خوزستان و به طور خاص کلانشهر اهواز و مناطق حاشیه ای آن همواره از مشکل فاضلاب رنج برده است که به این دلیل حل مشکل آب و فاضلاب این استان به یکی از مهمترین مطالبات مردم خوزستان تبدیل شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه فاضلاب اهواز ادامه داد: طرح فاضلاب اهواز در ۱۵۶ نقطه همزمان در حال اصلاح، تعمیر و توسعه است، به گونه ای که روند اجرایی این پروژه هم اکنون به وضعیت مطلوبی رسیده است.

کرمی نژاد با بیان اینکه احداث تصفیه خانه سوم اهواز برای حل مشکل فاضلاب مناطق حاشیه ای این کلانشهر در دستور کار قرار گرفته است، گفت: شرکت آب و فاضلاب خوزستان در تمام مناطق حاشیه‌ای اهواز طرح های مهم احداث و اصلاح شبکه فاضلاب را در دست اقدام دارد.

مدیرعامل آبفای خوزستان افزود: ملاشیه، عین دو، کوی سیاحی، گلدشت و گلبهار از جمله مناطق اطراف اهواز  هستند که در سال های گذشته با مشک جدی فاضلاب و ورود فاضلاب به منازل دست به گریبان بودند که هم اکنون با تامین اعتبار مناسب توسط دولت سیزدهم، با احداث تصفیه خانه سوم فاضلاب در منطقه گلدشت، مشکل فاضلاب در این مناطق به طور کامل برطرف می شود.

ورود فاضلاب به کارون قطع می‌شود

کرمی نژاد با اشاره به حذف ورود فاضلاب به رودخانه کارون گفت: تا پایان امسال ۱۰ ورودی فاضلاب به رودخانه کارون حذف و تا نیمه دوم سال آینده ورودی فاضلاب به کارون در این کلانشهر به طور کامل حذف می شود.
مدیر عامل آبفا خوزستان تصریح کرد: از مجموعه ۲۸۰ کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب در اهواز ۲۵۸ کیلومتر معادل ۹۲ درصد آن تاکنون اصلاح شده است.

 

بهترین وضعیت آب خوزستان در تابستان امسال بوده است 

کرمی نژاد با اشاره به وضعیت آب رسانی به شهرها و روستاهای خوزستان در تابستان امسال در مقایسه با سال های گذشته گفت: تابستان امسال بهترین وضعیت آبرسانی نسبت به سال های قبل در خوزستان وجود دارد و این نشان از عزم جدی دولت در خوزستان است.

وی اقدامات دولت سیزدهم در اصلاح زیرساخت های آب و فاضلاب خوزستان را قابل توجه دانست و گفت: با توجه به عزم دولت سیزدهم و نگاه رئیس جمهور و وزیر نیرو روند اجرایی پروژه فاضلاب اهواز با سرعت در حال اجرا است.

در این آیین، شبکه فاضلاب منطقه کوی طاهر اهواز به بهره برداری رسید و کلنگ شبکه توزیع آب و انشعابات خانگی در منطقه  کوی طاهر اهواز با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به زمین زده شد.
اجرای شبکه فاضلاب در منطقه کوی طاهر اهواز به طول حدود ۱۰ کیلومتر لوله گذاری شد و جمعیت تحت پوشش این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است. با بهره برداری از این پروژه مشکل فاضلاب چندین ساله این منطقه برطرف شده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.