×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بازنگری قوانین انتقال زندان‌ها ضرورت دارد / تحقیر خانواده زندانی، قابل گذشت نیست

محمود ضیایی‌فرد در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پیشین و جدید زندان‌ها و اقدامات تامینی خوزستان با اشاره به اولویت‌های سازمان زندان‌ها، اظهار کرد: یکی از حوزه‌های زیرساختی اجرای برنامه طبقه‌بندی زندانیان است که لازمه آن تامین الزامات و نیازها از جمله فضای فیزیکی است.

وی افزود: در سال‌های گذشته انقلابیون می‌گفتند که انقلاب ما فرهنگی و دارای ارزش‌های الهی است و زندان زیبنده این نظام نیست و با این تفکر به دنبال این بودند که زندانی ساخته نشود بنابراین در زندان‌ها نسبت به سایر زیرساخت‌های کشور تقریبا عقب‌ماندگی بیشتر است.

ضیایی‌فرد بیان کرد: اگر چه زندان پدیده نامطلوبی است اما اجتناب‌ناپذیر است و به تبع رشد جامعه، باید جایی برای افرادی که به شکلی به حقوق دیگران تجاوز می‌کنند وجود داشته باشد؛ در این راستا قانون انتقال زندان‌ها به خارج از شهر تصویب شد که از زمان تصویب این قانون تاکنون تقریبا ۶۳ زندان به خارج از شهرها منتقل شده‌اند و با این کار فضاهای جدیدتری ایجاد می‌شود.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: با این وجود این قانون نتوانست انتظارات دست‌اندرکاران را برآورده کند بنابراین بازنگری در قوانین مربوط به انتقال زندان‌ها ضرورت دارد و باید این کار تسهیل شود تا فضاهای مورد نیاز ایجاد شوند.

وی عنوان کرد: برای جلوگیری از تکرار جرم و برگشت فرد زندانی به زندان نیز طبقه‌بندی زندانی‌ها باید انجام شود که امیدواریم در این خصوص سریعتر در قانون بازنگری شود.

ضیایی‌فرد با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های اصلاحی در زندان‌ها، افزود: وظایفی که برای سازمان زندان‌ها در نظر گرفته شده فاصله زیادی با نیازها دارد و قابل تصور نیست.

وی با تاکید بر بازنگری در طبقه‌بندی و تفکیک زندانیان خوزستان گفت: با انجام این کار تخلفات در زندان‌ها بسیار کاهش می‌یابد، کار زندان‌بانی آسان‌تر می‌شود و بر تکرار نشدن جرم اثر مستقیم دارد.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور عنوان کرد: برای جلوگیری از تکرار نشدن جرم، ایجاد اشتغال پایدار برای این افراد نیز بسیار مهم است نه اینکه تنها به دنبال کاهش آمار باشیم.

ضیایی‌فرد گفت: بیشتر بحث‌های ما در زمینه بحث‌های مادی خانواده‌های زندانیان است در حالی که اگر به خانواده زندانی از نظر موارد مختلف رسیدگی نشود، مخاطره و آسیب جدی برای جامعه ایجاد می‌کند بنابراین باید حمایت از خانواده زندانیان توسعه یابد. همچنین زمانی که خانواده زندانی برای ملاقات زندانی مراجعه می‌کند نیز نباید احساس تحقیر کند و تحقیر خانواده زندانی، قابل گذشت نیست.

وی با اشاره به اهمیت تعامل سازنده مدیران با کارکنان بیان کرد: کارکنان زندان‌ها در معرض آسیب‌های مختلف در زندان هستند بنابراین باید شرایط به گونه‌ای باشد که کارکنان نگران‌تر نشوند یا استرس بیشتری را تحمل نکنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.