×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تامین برق طرح آبرسانی غدیر ظرف چند روز آینده

محمود دشت‌بزرگ با حضور در محل پست سبزآب اندیمشک بیان کرد: نیروهای فنی این شرکت در پست ۲۳۰ کیلوولت سبزآب حضور دارند تا در آستانه ثبت یک رکورد جدید در کمترین زمان برق طرح آبرسانی غدیر را تامین کنند.

وی افزود: در حال حاضر با هماهنگی و اقدامات انجام شده، برق ورودی پست سبزآب از خط ۲۳۰ کیلوولت اندیمشک_ دهلران تامین شده و تا سه روز آینده فیدرهای خروجی تامین برق طرح آبرسانی غدیر نیز برق‌دار می‌شود.

وی تصریح کرد: برای تامین برق طرح آبرسانی غدیر بنا است دو فیدر ۳۳ کیلوولت در پست سبزآب احداث شود که اکنون عملیات اجرایی آن به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است تا در کوتاه ترین زمان وارد مدار شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تاکید کرد: این عملیات در نوع خود یک نوع رکوردزنی در انجام عملیات اجرایی است و انجام این پروژه که در حالت نرمال یک ماه زمان نیاز دارد را در یک اقدام جهادی به کمتر از پنج روز کاهش داده است.

بر اساس این گزارش، فاز اول پست ۲۳۰ کیلوولت سبزآب به ظرفیت ۱۷۵ مگاولت آمپر در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید. ویژگی این پست امکان اتصال نیروگاه در حال احداث دوکوهه اندیمشک به شبکه سراسری است. ویژگی دیگر این پست امکان تامین برق مصارف عمومی منطقه به میزان ۱۰۰ مگاولت آمپر و همچنین تامین برق صنایع متعدد و فعال در منطقه اندیمشک است. از جمله این مصارف تامین برق پروژه ملی غدیر است که آب شهرهای خوزستان را از شمال استان تامین می‌کند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.