×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به موج جدید گرما و گرد و خاک

در هشدار سطح نارنجی آمده است: وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر طی روز شنبه در مناطق جنوبی،غربی،مرکزی و شمالی استان مورد انتظار است.

در اطلاعیه هشدار سطح زرد مبنی بر تغییرات فشار هوا و افزایش سرعت وزش باد اثر مخاطره وزش باد متوسط تا شدید و احتمال وقوع گرد و خاک طی ساعاتی از بعد از ظهر ها پیش بینی شده است.

بر اساس این اطلاعیه این وضعیت از امروز جمعه در مناطق غربی، شمال غربی و بخش هایی از مرکز و در روزهای شنبه و یکشنبه غربی، جنوب غربی، شمال غربی، جنوبی و مرکزی قابل انتظار است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: جریانات جنوبی و مرطوب تا اواسط روز شنبه سبب افزایش رطوبت و گاهی مه رقیق صبحگاهی به ویژه در نوار ساحلی، مناطق جنوبی، مرکزی و غربی استان خواهد شد.

محمد سبزه زاری بیان کرد: طی امروز و فردا با توجه به ضرایب بالای ناپایداری احتمال وقوع رگبارهای پراکنده و رعد و برق، تندبادهای لحظه ای (به ویژه ارتفاعات استان) و برخاستن گرد و خاک همرفتی طی امروز (در مناطق جنوبی و مرکزی) وجود دارد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بستان با ۵۰.۸ و ایذه با ۲۷.۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و  حداکثر دمای اهواز ۴۹.۴ و حداقل ۳۱.۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

با توجه به گرمای هوا و پدیده شرجی در هفته جاری ادارات خوزستان در روز سه شنبه تعطیل اعلام شدند.

پدیده شرجی هفته جاری بسیاری از نقاط خوزستان را فرا گرفت و در برخی نقاط به ۹۰ درصد رسید.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.