×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم افزایش زیرساخت‌های بهداشتی اربعین در مرزها / نگرانی از وجود تب کریمه کنگو در عراق

دکتر سید محمد علوی در جلسه هماهنگی و بررسی الزامات بهداشتی در برگزاری مراسم اربعین بر تشکیل این جلسات به صورت منظم و مکرر تاکید کرد و در ادامه گفت: بسیاری از کشورهای همسایه ما با بیماری‌های واگیر درگیر هستند به همین دلیل باید برای پیشگیری از انتقال این بیماری‌ها علاوه بر غربالگری و انجام مراقبت‌های سندرمیک هماهنگی منسجمی بین کلیه ارگان‌ها و سازمان‌های مسئول ایجاد شده و زیر ساخت‌های موجود در مناطق مرزی مناسب‌سازی و افزایش یابد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر بیماری سرخک یکی از چند مسئله نگران‌کننده در کشورهای همسایه به خصوص افغانستان است که در صدر موارد ابتلا در این کشور قرار دارد و می‌تواند علاوه بر کودکان، بزرگسالان را نیز درگیر کند.

علوی بیان کرد: سایر بیماری‌ها مانند سل مقاوم به چند دارو، التور، کرونا و تیفوئید مقاوم به چند دارو و همچنین مواردی از آبله میمونی در افغانستان و پاکستان گزارش شده که علی‌رغم اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ موردی در ایران و استان خوزستان مشاهده نشده است ولی ما باید آمادگی لازم را برای ممانعت از ورود این بیمارها داشته باشیم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: نگرانی بعدی ما از سمت کشور عراق است که در مجاورت استان ما است؛ در استان‌های ذی‌قار و بصره عراق، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یا CCHF وجود دارد و این نگرانی ما را بیشتر می‌کند.

علوی ضمن تاکید بر اهمیت موارد فوق گفت: گرمازدگی یکی از موارد دیگری است که کمتر مورد بحث قرار گرفته اما باید خیلی به آن توجه شود و عدم توجه به این بیماری می‌تواند فاجعه‌بار باشد چون درمان و پاسخ به درمان گرمازدگی می‌تواند بسیار سخت و عواقب بدی برای افراد داشته باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطر نشان کرد: در حال حاضر دو موضوع کرونا و التور مهم‌تر از دیگر موارد است چراکه انتقال این دو بیماری سریع‌تر و وسیع‌تر از بقیه بیماری‌ها است و تمام تلاش ما این است که به همت کادر بهداشت و درمان و دیگر سازمان‌ها، وضع موجود را بیشتر از قبل بهبود بخشیم.

در ادامه مهندس مهران معلم مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان خوزستان توضیحاتی در زمینه اقدامات معاونت بهداشت ارایه کرد و گفت: کارشناسان بهداشت، ۱۰ روز قبل از اربعین در مرز و مسیر طریق الحسین(ع) مستقر خواهند شد و این حضور تا چند روز بعد از اربعین در پایگاه‌های مشخص شده ادامه خواهد داشت تا بتوانیم به مردمی که در این مناسبت شرکت کرده‌اند خدمات‌رسانی کنیم و اگر مورد بیماری مشاهده شد، تشخیص و کنترل شود.

وی افزود: ضمنا آب و مواد غذایی، دفع فاضلاب، پسماند و هر آنچه به سلامتی مردم مربوط می‌شود به وسیله ما نظارت خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.