×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تکرار جرم در مجرمان جرایم خشن به وضوح دیده می‌شود

صادق جعفری چگنی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پیشین و جدید زندان‌ها و اقدامات تامینی خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که مجازات حبس به عنوان یکی از روش‌های اصلاح مجرمان، در نظر گرفته می‌شود قطعا اجرای آن می‌تواند نشان دهد این مجازات کیفری تا چه اندازه موثر بوده است و اجرای این حکم منوط به داشتن تشکیلات و مجموعه‌ای قوی تحت عنوان سازمان زندان‌ها است.

وی افزود: جمعیت ۵ میلیونی خوزستان و جمعیت کیفری موجود در زندان‌ها، می‌طلبد نگاه تحولی با حمایت‌های بیشتری ادامه داشته باشد تا زیرساخت‌های مورد نیاز تامین شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان بیان کرد: کاهش جمعیت کیفری زمانی اثرگذار خواهد بود که شاهد تکرار جرم نباشیم اما متاسفانه در سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری به دلیل نبود ابزار مورد نیاز، شاهد افزایش برخی جرایم خشن بوده‌ایم و تکرار جرم در این مجرمان به وضوح دیده می‌شود بنابراین باید شرایط برای اصلاح مجرمان مهیا باشد.

جعفری چگنی بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و زندان‌هایی که مربوط به سال‌های گذشته هستند یا تکافوی جمعیت کیفری را نمی‌دهند، اگر روند حرکت رو به جلو در زمینه اصلاح زیرساخت‌های زندان‌ها ادامه نداشته باشد در آینده با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.

وی تصریح کرد: مطالبه مراجع امنیتی و اطلاعاتی وجود بند مخصوص جرایم امنیتی است. هر چند اکنون این بند وجود دارد اما باید الزامات خاص مورد نیاز آن تامین شود زیرا از این نظر با مشکلاتی مواجه هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با تاکید بر لزوم حمایت از راه‌اندازی کارگاه‌های حرفه‌آموزی در زندان‌ها عنوان کرد: اشتغال زندانیان باید همراه با اصلاح باشد نه اینکه بخواهیم از آن به عنوان عملکرد خود صحبت کنیم.

جعفری چگنی با بیان اینکه اکثر زندان‌ها در حال استفاده دو برابر ظرفیت هستند که باید به این موضوع توجه شود، گفت: هر چند راه‌ادازی مرکز نیمه کاره ماده ۱۶ شاید از وظایف سازمان زندان‌ها نباشد اما از گذشته تعهد در این زمینه داده شده است و می‌توان این مرکز را با مبلغ ناچیزی راه‌اندازی کرد که با بهره‌برداری از این مرکز باری از حجم جمعیت کیفری زندان کاهش می‌یابد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.