×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
تجهیزات آتش نشانی اهواز برای امدادرسانی در زمان وقوع بحران‌ها کافی نیست

ابراهیم قنبری روز جمعه در حاشیه بازدید از نمایشگاه حادثه متروپل در اهواز به نام « آبادان روایت همدلی» در جمع خبرنگاران بیان کرد: در حادثه متروپل آبادان ماموران آتش نشانی اهواز ۱۳ روز در محل حادثه حضور یافتند.

وی افزود: به محض اطلاع از وقوع این حادثه به دستور استاندار خوزستان و شهردار اهواز و با اختیارات شورای شهر با ۱۰ خودرو  و ۵۰ نیرو به محل اعزام شدیم و تا انتهای عملیات روزانه ۶۰ نیروی ثابت در محل حادثه حضور داشتند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه در این حادثه با استفاده از تجهیزات مختلف کار آواربرداری را انجام دادیم، گفت: از ۴۱ بحران موجود در جهان سالانه ۳۹ بحران در ایران رخ می دهد.

وی با اشاره به حجم بالای آواردر متروپل افزود: بعد از ارزیابی شرایط، تیم واکنش سریع در آبادان مستقر شد؛ تیم پشتیبانی نیز به مدت ۱۳ روز در خانه یکی از اهالی استقرار یافت.

قنبری با بیان اینکه کار تا سه روز اول بسیار سخت پیش می‌رفت، اظهارداشت: در استانی زندگی می کنیم که کارهای سخت را به آتش نشانان واگذار می کنند.

وی افزود: مردم آبادان نجیب ترین مردم هستند و با وجود درگذشت خانواده و بستگان خود پای کار بودند و به امدادگران خدمات می‌دادند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه وصف شرایط آن دوران بسیار سخت است، گفت: خاطرات نوشته می‌شوند و به یادگار می‌مانند، در آبادان ثابت شد که همدلی بهتر از همزبانی است.

وی افزود: سالانه ۹ هزار حادثه در اهواز رخ می‌دهد و می‌بایست علاوه بر رسیدگی به این حوادث در متروپل هم حاضر باشیم از این رو حتی به بازنشسته‌ها هم فراخوان دادیم تا در حوادث شهر کمک حال آتش نشانی باشند.

به گزارش ایرنا نمایشگاه گروهی عکس “آبادان روایت همدلی” با نمایش آثاری با موضوع ساختمان متروپل آبادان در گالری انجمن هنرهای تجسمی خوزستان در اهواز گشایش یافت.

بازدید از نمایشگاه گروهی عکس “آبادان روایت همدلی” برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان‌ می‌توانند از ۲۳ تا ۳۱ تیرماه همه روزه ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به گالری انجمن هنرهای تجسمی خوزستان در بلوار ساحلی شرقی اهواز ضلع جنوبی موزه هنرهای معاصر مراجعه کنند.

ساختمان متروپل آبادان در تاریخ دوم خرداد ماه فروریخت و ۴۳ کشته و ۳۷ مصدوم برجا گذاشت.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.