×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
تایید عملکرد مدیریت و تصویب خط مشی در مجمع عمومی فولاد خوزستان

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور ۷۲.۲۹ درصدی سهامداران، اعضای هیات مدیره و جمعی از مسئولان این شرکت در سالن اجتماعات امام خامنه‌ای مجتمع فرهنگی فجر اهواز برگزار شد.

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان از ظرفیت ۴۰ میلیون تُنی تولید فولاد کشور گفت و افزود: تا پیش از انقلاب ظرفیت تولید فولاد کشور یک میلیون و هشتصد هزار تُن بود، به لطف انقلاب اسلامی این رقم به ۴۰ میلیون تُن رسید. میزان فولاد تولید شده در سال میلادی ۲۰۲۱ کشور با توجه به محدودیت‌های انرژی، ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تُن بود. فولاد خوزستان با سهم ده‌درصدی تولید، دومین تولیدکننده‌ی فولاد میانی کشور است.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش از اهداف و چشم‌انداز صنعت فولاد کشور در افق ۱۴۰۴ گفت و افزود: توسعه و ظرفیت‌سازی جهت تولید ۵۵ میلیون تُن فولاد میانی، افزایش سهم فولاد در تولید ناخالص داخلی، عرضه ۳۶ میلیون تُن محصولات فولادی معادل سرانه ۴۰۰ کیلوگرم و صادرات ۱۹ میلیون تُن محصولات نوردی، توسعه زیرساخت‌های لازم جهت تحقق توسعه متوازن و پایدار و تخصیص سالانه ۱۰ میلیارد یورو از صادرات محصولات فولادی پنج اولویت اهداف و چشم‌انداز صنعت فولاد کشور در افق ۱۴۰۴ به شمار می‌آیند.

وی اجرای طرح‌های توسعه فولاد در جنوب کشور به سبب دسترسی به آب‌های آزاد را اولویت صنعت فولاد دانست و اظهار داشت: حرکت توسعه فولاد از کویر‌محور به دریا‌محور، تسهیل در صادرات به سبب دسترسی به آب‌های آزاد و دسترسی به انرژی‌ می‌تواند آینده سرمایه‌گذاری صنعت فولاد را ترسیم کند‌. در این بین: فراهم نمودن زیرساخت‌های کافی (حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و بندر)، عدم توازن زنجیره صنعت و چالش تامین مواد اولیه به ویژه سنگ آهن، مشکلات دسترسی به منابع انرژی (برق، گاز طبیعی و آب) و وضع عوارض بر صادرات و حذف مشوق‌های صادراتی از قبیل حذف معافیت مالیاتی عواید صادرات، چالش‌های هستند که زنجیره تولید فولاد را تهدید می‌کنند.

2

مدیرعامل فولاد خوزستان از خسارت شانزده هزار میلیارد تومانی محدودیت‌های برق شرکت گفت و افزود: سال گذشته ۶۳۷ هزار تُن تولید شمش فولادی برنامه‌ریزی شده به واسطه‌ی محدودیت‌های برق از دست رفت. در مجموع تولید ۱۲ میلیون تُن فولاد معادل ۶ میلیارد دلار به دلیل محدودیت‌های انرژی در سال گذشته از دست رفت. یکی دیگر از چالش‌هایی که صنعت فولاد با آن مواجه است، عدم توازن تولید سنگ آهن است. اگر ذخایر معدنی کشور توسعه پیدا نکنند و به سمت اکتشاف و تملک معادن خارج کشور نرویم، با در نظر گرفتن افق ۱۴۰۴ صنعت فولاد، ذخایر سنگ آهن تا سال ۱۴۱۷ کفاف می‌دهد.

ابراهیمی نیروی انسانی متخصص، خلاق، تلاشگر و صاحب دانش صنعت فولاد را یکی از شاخص‌های توانمندی فولاد خوزستان دانست و افزود: دسترسی مناسب به منابع انرژی و آب لازم جهت تداوم تولید و اجرای طرح‌های توسعه، دسترسی به آب‌های بین‌المللی و برخورداری از اسکله اختصاصی جهت واردات و صادرات، تولید هم‌زمان محصولات تخت و طویل (بلوم، بیلت و اسلب) و بازارهای استثنایی جهت اجرای طرح‌های استراتژیک و مجاورت با مشتریان کلیدی، تجارب ارزنده و بومی‌سازی فناوری و استقرار نظام‌های مدیریتی و برخورداری از مزیت‌ها و توان شرکت‌های تابعه فولاد خوزستان از دیگر نقاط قوت شرکت فولاد خوزستان به شمار می‌آیند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اشاره‌ای هم به افزایش سرمایه ۱۴۰ هزار میلیارد ریالی دو مرحله‌ای از محل سود انباشته داشت و افزود: در مجمع فوق‌العاده آبان ماه سال پیش مصوب شد سرمایه شرکت از پنج هزار به ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند و در مرحله دوم که‌ در مجمع امروز تصویب شد، سرمایه شرکت از ۱۲ هزار به ۱۹ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند. افزایش سرمایه از محل سود انباشته ارزان‌ترین نوع افزایش سرمایه است.

وی از صادرات دومیلیون تُنی محصولات فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۰ گفت و افزود: این میزان بالاترین مقدار صادرات شرکت تا به امروز است که معادل یک میلیارد و چهارصد هزار دلار برای کشور ارزآوری به همراه داشته است. از باقیمانده سه میلیون و ۳۲۹ هزار تُن فولاد در سال ۱۴۰۰، بیش از هفتاد و پنج درصد به شرکت‌های نوردی داخل استان اختصاص یافت. بخشنامه‌های محدود‌کننده‌ی وزارت صمت و سخت‌تر شدن فرآیند انتقال پول عمده‌ترین چالش‌های بخش صادرات بودند.

ابراهیمی از رشد چشم‌گیر درآمد فولاد خوزستان در پنج سال گذشته گفت و اظهار داشت: روند فروش در چهار سال گذشته (سال ۹۷)، از یازده هزار و سیصد و سی هزار میلیارد ریال به پانصد و دو هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد. از این میزان سهم صادرات از یک میلیارد و ۲۹ میلیون دلار به یک میلیارد و سیصد میلیون دلار رسید و سهم فروش داخلی از ۴۵ هزار میلیارد ریال به ۱۹۳ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیرعامل فولاد خوزستان از رشد ۱۲ درصدی سود خالص فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: در سال منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، سود خالص شرکت فولاد خوزستان به دوازده هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید. سود خالص تلفیقی نیز در همین مدت با رشد ۲۰ درصدی به پانزده هزار میلیارد تومان رسیده است. حاشیه سود خالص اصلی به ۲۵ و حاشیه سود خالص تلفیقی ۲۹ درصد است. سهم فولاد خوزستان از درآمدهای ارزی محصولات معدنی و صنایع معدنی ده و شش دهم درصد بود.

3

وی به تولید ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار تُن شمش فولادی در سال ۱۴۰۰ علی‌رغم محدودیت‌های انرژی اشاره کرد و در ادامه گفت: تولید ۵ میلیون و ۶۳۲ هزار تُن گندله سنگ آهن، تولید ۳ میلیون و ۳۹۰ هزار تُن آهن اسفنجی، فروش ۳ میلیون و ۳۷۱ هزار تُن محصول اصلی در بازارهای داخلی و خارجی و ثبت رکورد ۲ میلیون و ۵۱ هزار تن صادرات محصولات فولادی برای اولین بار در کشور، بهینه‌سازی سبد محصولات با هدف حداکثر‌سازی سود متناسب با نیاز بازار، اجرای پروژه‌های توسعه‌ای نظیر: احداث کارخانه مگامدول آهن اسفنجی (زمزم ۳) با سرمایه گذاری ۳۷ هزار و ۱۵۹ میلیارد ریال، احداث نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی برق با سرمایه گذاری ۷۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال، احداث کارخانه اکسیژن ۴ با سرمایه گذاری ۹ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال، احداث پکیج متالورژی ثانویه و ماشین ریخته گری اسلب عریض با سرمایه گذاری ۳۴ هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال، احداث کوره شماره ۷ فولادسازی شرکت فولاد خوزستان با سرمایه گذاری ۶۸ میلیون یورو، نوسازی کوره های فولادسازی شرکت فولاد خوزستان با سرمایه گذاری ۳۶۲ میلیون یورو، اجرای پروژه های بهینه‌سازی و زیست‌محیطی، ارتقا رکورد تولید گندله‌سازی ۲ با تولید ۱۲ هزار و ۸۸۰ تُن، ارتقا رکورد تولید آهن اسفنجی مدول ۲ پس از چهار سال، ارتقا تولید روزانه شمش فولادی با تولید ۱۳ هزار و ۵۸۹ تُن، دستیابی به رکورد تولید آهن اسفنجی در واحد احیا ۲ با تولید ۷ هزار و ۵۶ تُن، بومی‌سازی اسلاید‌گیت پاتیل از نوع CS80 برای اولین بار در کشور، ساخت اولین دستگاه گرانول‌پاش خودکار در کشور، دستیابی به رکورد تولید ماهیانه شمش فولادی در آبان ماه ۱۴۰۰ به میزان ۳۴۲ هزار و ۸۲۴ تُن پس از سه سال، ارتقا تولید روزانه واحد زمزم ۱ و ۲ با تولید ۶ هزار و ۲۶۵ تُن پس از دو سال، افزایش عمر نسوز کوره‌های فولاد خوزستان با ۸۲۶ ذوب، ثبت رکورد تولید سالانه ۸۰۷ هزار و ۳۳ تُن در شرکت صنعت فولاد شادگان برای اولین بیشتر از تولید اسمی کارخانه، ثبت رکورد تولید ماهانه ۷۴ هزار و ۶۲۰ تُن و تولید روزانه ۲ هزار و ۷۰۱ تُن آهن اسفنجی در شرکت صنعت فولاد شادگان، دستیابی به رکورد تولید کنسانتره آهن در دو سال اخیر به میزان ۲۴۷ هزار و ۸۱۰ تُن در شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد و بالاترین رکورد تولید گندله از زمان تاسیس کارخانه در شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد به میزان ۱۸۵ هزار و ۱۰ تُن، حمایت از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، واکسیناسیون ۹۸ درصد از کارکنان و بازنشستگان و اختصاص بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال بودجه برای اجرای طرح های زیست محیطی، تنها بخشی از موفقیت‌های سال گذشته فولاد خوزستان بود.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان با حضور ۷۲.۲۹ درصدی سهامداران، نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد تومان سود، هفت هزار میلیارد تومان به افزایش سرمایه از محل سود انباشته اختصاص یافت و از سود باقیمانده به ازای هر سهم ۳۳ تومان تقسیم شد.

همچنین در پایان مجمع گزارش فعالیت هیات مدیره و صورت های مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، مشتمل بر صورت وضعیت مالی، صورت سود و زیان، صورت سود و زیان جامع، صورت تغییرات در حقوق مالکانه و صورت جریان‌های نقدی برای سال مالی منتهی به تاریخ مذکور به تصویب رسید.  موسسه حسابرسی، حسابداری و مشاوره مدیریت وانیا نیک تدبیر به شناسه ملی ۱۰۳۲۰۷۲۱۸۶۲ بعنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت رهیافت و همکاران به شناسه ملی ۱۰۳۸۰۰۷۶۴۶۰ بعنوان بازرس علی البدل شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ انتخاب و اختیار تعیین حق الزحمه به هیات مدیره تفویض شد.

بازرسان اعم از اصلی و علی البدل بدینوسیله تعهد و اقرار می نمایند که دارای سوء پیشینه کیفری نبوده و ممنوعیت های منـدرج در اصل ۱۴۱ قانـون اساسی و مـواد ۱۱۱و ۱۴۷ لایحه اصلاحی قانون تجارت مشمول هیچ یک از بازرسان نیست؛ روزنامه‌های دنیای اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد ملی بعنوان روزنامه های کثیرالانتشار شرکت برای سال ۱۴۰۱ انتخاب شدند، معاملات مشمول ماده ۱۲۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت بشرح یادداشت ۴۰ صورت های مالی مورد تنفیذ مجمع عمومی قرار گرفت و مجمع عمومی از محل سود خالص سال جاری شرکت اصلی به مبلغ ۱۲۵/۴۱۱/۸۶۱ میلیون ریال مقرر نمود، مبلغ ۳۹/۴۰۲/۰۰۰ میلیون ریال (به ازاء هر سهم ۳۳۰ ریال) ظرف مهلت مقرر طبق مفاد مواد ۲۳۹ و ۲۴۰ لایحه اصلاحی قانون تجارت مصوب ۱۳۴۷ به سهامداران پرداخت گردد. مضافاً مبلغ ۶/۰۰۰ میلیون ریال (ناخالص) به عنوان پاداش هیات مدیره در وجه اشخاص حقوقی عضو هیات مدیره پرداخت شود.

4

پس از پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان، مجمع فوق‌العاده با دستور جلسه  اصلاح ماده ۱۹ اساسنامه سرمایه  برگزار شد. با توجه به توضیحات ارائه شده، مفاد ماده ۱۹ اساسنامه ابلاغی سازمان بورس و اوراق بهادار مقرر شد: در مجامع عمومی، سهامداران حقیقی می توانند شخصاً یا از طریق وکیل با ارائه وکالت نامه رسمی و یا قائم مقام قانونی شخص حقیقی صاحب سهم و در خصوص سهامداران حقوقی نیز نماینده یا نمایندگان شخص حقوقی صاحب سهم به شرط ارائه مدرک وکالت ( اعم از عادی یا رسمی) یا نمایندگی با امضای صاحبان امضای مجاز شخص حقوقی، حضور بهم رسانند. هر سهامدار، برای هر یک سهم فقط یک حق رای خواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.