×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
معاون وزیر صمت: واردات ماشین آلات معدن به کشور آزاد شد

رضا محتشمی پور روز سه‌شنبه در بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران به میزبانی خوزستان در محل هتل پارس اهواز، با بیان اینکه یکی از گلوگاه‌ها در بهره برداری مناسب از معادن بحث ماشین آلات است افزود: در خصوص واردات ماشین هایی که سابقه ساخت در ایران دارند همچنان محدودیت وجود دارد.

وی در ادامه گفت: یکی از انتظارهایی که از سازمان نظام مهندسی معدن داریم این است که مشکلات حوزه معدن را  در نقاط مختلف کشور آسیب شناسی کرده و به وزارتخانه صمت راهکار و پیشنهاد ارایه دهد.

محتشمی پور ادامه داد: وزارت صمت در حوزه تنظیم مقررات و توسعه فناوری به شدت نیازمند افراد عالم است، و تمایل داریم در این بخش از کمک شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت بیان کرد: در موضوع تنظیم مقررات معادن تمرکزی در وزارتخانه رخ داده و در ابتدا تلاش کردیم بخشنامه‌های متعدد در این بخش را ساماندهی،و موارد منسوخ شده را کنار بگذاریم. تغییر قانون به سادگی ممکن نیست اما در لایه‌های پایین‌تر، می‌توان تغییراتی ایجاد کرد و در این بخش از تمامی دستگاه‌ها و سازمان نظام مهندسی کمک می‌خواهیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۱۷ بخشنامه در حوزه معدن صادر شده که بسیاری از آنها منسوخ شده‌اند گفت: برای باطل کردن بخشنامه‌های منسوخ شده از تمامی فعالان و دستگاه‌های مربوطه کمک می‌خواهیم.

محتشمی پور ادامه داد: بهبود وضعیت اکتشاف معادن در سطح کشور، در سطح رییس جمهوری نیز مطرح شد و با استفاده از یک پنجره واحد و ایجاد هماهنگی در حوزه معادن می‌توان بخشی از مشکلات را حل کرد.

معاون معاون و فرآوری مواد وزارت صمت بیان کرد: با جذب منابع دولتی، دنبال این هستیم‌که میزان اعتبارات دولتی را در حوزه اکتشافات بالا ببریم و از بخش خصوصی نیز در این بخش کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه از سازمان  ایمیدرو درخواست داشتیم‌ که اکتشافات معدنی را با بخش خصوصی بیشتر کند افزود: استفاده از روش بررسی و ثبت ژئوفیزیک هوایی نقاط معدنی کشور با گسترش یابد؛ از معدن کاران خارجی هم دعوت شده تا در اکتشاف معادن در ایران همکاری کنند.

بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظامی مهندسی کشور روز سه ‌شنبه با میزبانی خوزستان و با حضور جمعی از فعالان حوزه معدن و مسوولان کشوری و استانی در هتل پارس اهواز آغاز شد و به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.