×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
زیرساخت‌های مکانی شهر اهواز به پنجره واحد مدیریت زمین متصل می‌شوند

علی صالح نساج در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های هوشمندسازی در مدیریت شهری اهواز، با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کاهش شکاف دیجیتالی بین روستاها و شهرها اظهار کرد: در خوزستان ۲ هزار و ۲۲۸ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای سکنه وجود دارد؛ اپراتورها رغبتی به سرمایه‌گذاری در روستاهای با  تعداد خانوار کم نداشتند بنابراین با تلاش وزارت ارتباطات، یک هزار و ۹۳۶ روستا از این تعداد معادل ۸۷ درصد روستاها به اینترنت متصل شدند.

وی در خصوص توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند در استان خوزستان افزود: از سال ۹۵ روند این کار با توسعه فیبر نوری شهری کلید خورد و شهرداران مختلف این موضوع را پبگیری کردند که در این دوره به  بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: مدیریت پسماند، حمل و نقل، هوشمندسازی پارکینگ‌ها و مدیریت ناوگان حمل و نقل شهری تنها بخشی از حوزه‌های هوشمندسازی در استان خوزستان هستند.

صالح نساج با اشاره به راه‌اندازی اپلیکیشن “اهواز من” در حوزه مدیریت شهری گفت: این موضوع می‌تواند بسیار توسعه یابد به گونه‌ای که در سیستم حمل و نقل یا پارکینگ از این سیستم‌ها استفاده شود تا مردم در مسیر، از تکمیل ظرفیت پارکینگ یا در منزل از تاخیر اتوبوس شهری اطلاع پیدا کنند.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی می‌تواند در همه فضای شهری توسعه یابد، افزود: در فضای شهری پارک‌هایی داریم که برخی قسمت‌های آن پوشش گیاهی ندارد و این مساله به دلیل نرسیدن آب به این بخش‌ها است که می‌توان با آبیاری هوشمند در فضای شهری این مشکل را رفع کرد. برای روشنایی پارک‌ها نیز می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان بیان کرد: گسترش چتر وای‌فای شهری نیز یکی از موضوعاتی است که باید در فرهنگ‌سراها، اماکن عمومی و مناطق گردشگی اجرا شود.

صالح نساج عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌های مکانی شهر اهواز یکی از اقدام‌های خوب شهرداری اهواز است که انتظار داریم اتصال آن به پنجره واحد مدیریت زمین در کشور انجام شود تا مردم در هر جای کشور بتوانند بر اساس اطلاعات داده مکانی، از خدمات شهرداری اهواز بهره ببرند. این کار باید با همکاری ۴۰ دستگاه مختلف خوزستان انجام شود که در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: توسعه فیبر نوری نیز باید در مناطقی انجام شود که در آن‌ها هنوز هیچ توسعه‌ای انجام نشده است. در محیط‌های جدیدی که قرار است برنامه توسعه انجام شود نیز باید ابتدا زیرساخت‌ها ایجاد شوند و فیبر توسعه‌ای اجرا شود نه اینکه بعد مجددا آسفالت خراب و بازسازی فضای شهری دچار چالش شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.