×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
مراجعه روزانه ۲ هزار بیمار کرونایی به مراکز درمانی و بیمارستان‌های خوزستان

دکتر محمد حسین سرمست در نشست ستاد دانشگاهی کرونا که در محل دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد بیان کرد: خوشبختانه بیشتر مراجعه کنندگان با درمان سرپایی مداوا شده و در مقایسه با پیک‌های قبلی، نیاز کمتری به بستری دارند.

وی افزود: هم اکنون حدود ۱۴۰ بیمار کرونایی در خوزستان بستری بوده که از این تعداد ۲۰ نفر در بخش آی سی یو بیمارستان‌ها بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به نقش مردم در کنترل بیماری، گفت: افرادی که مشکل حاد تنفسی نداشته و حال عمومی بدی ندارند، نیازی نیست به مراکز درمانی مراجعه کنند و مثل سرماخوردگی با بیماری برخورد شود.

وی افزود: در سوش جدید، موارد ابتلا در خانواده‌ها بیشتر دیده می‌شود که این موضوع کنترل بیماری را دچار مشکل می‌کند اما از سوی دیگر نیازی به جداسازی نیست.

سرمست، به روش‌های کنترل بیماری اشاره کرد و ادامه داد: برای کنترل بهتر کرونا، لازم است افرادی که دارای علایم این بیماری هستند، از تردد در سطح شهر و محل کار خودداری کرده و حتما از ماسک استفاده کنند.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در مهار بیماری افزود: از مردم درخواست می‌شود برای دریافت دُز سوم و در صورت تمایل دُز چهارم به مراکز واکسیناسیون در سطح خوزستان مراجعه کنند تا بتوان به راحتی بیماری را کنترل کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: قسمت‌های درمانگاهی و بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌ها، آمادگی لازم برای ارایه خدمات درمانی به مردم و کنترل سوش جدید بیماری را دارند.

هم اکنون چهار شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و بقیه نقاط استان آبی کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.