×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در خوزستان نااُمید کننده است

دکترسیدمحمد علوی روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: از مدتی پیش موج جدیدی در دنیا شروع شده و در ایران و به ویژه استان خوزستان نیز شاهد روند صعودی موج دیگری از بیماری هستیم البته هنوز تعداد موارد بیماری کم است و بیش از ۹۰ درصد نقاط استان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه شیب موج جدید بیماری مثل موج قبلی است افزود: موج قبلی اُمیکرون بود و موج جدید زیر واریانت اُمیکرون است و می تواند تا ۱۸ نفر را مبتلا کند به این معنی که انتقال و سرعت واگیری آن بسیار زیاد و شاید در حد بیماری سرخک باشد بنابراین ما با بیماری بسیار خطرناکی مواجه هستیم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه جمعیت مبتلا به کرونا در فرانسه، ایتالیا و آلمان با شیب تندی در حال افزایش است گفت: در کشورهای فرانسه، ایتالیا و آلمان طی یک روز به ترتیب ۱۴۰ هزار، ۱۱۰ هزار و ۹۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شدند همچنین در همان روز تعداد موارد مرگ های ناشی از کرونا در آمریکا ۳۱۳ نفر بود بنابراین بیماری با تعداد فراوان و مرگ بالایی پیش می رود.

وی افزود: با توجه به فراوانی بیماری در کشورهای همسایه باید در مرزهای چذابه و شلمچه به دقت افراد را از نظر بیماری رصد کرد.

علوی گفت: موارد بیماری در ایران ۲۲۶ درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشته البته تعداد بیماران پایین است ولی روند بیماری بالا بوده که از نظر اپیدمیولوژی باید خیلی دقت کرد.

وی افزود: موارد بیماری در ۲ هفته گذشته ۱۳۷ نفر بود در حالی که در هفته قبل به ۳۷۷ مورد رسید که ۱۷۵ درصد افزایش را نشان می دهد همچنین موارد بستری در خوزستان نسبت به ۲ هفته قبل ۸۵ درصد افزایش داشته و تعداد تست ها نیز ۲ برابر شده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با وجود اینکه همه مراکز بهداشت استان آماده واکسیناسیون هستند اما استقبال مردم کم است. در ۲ هفته گذشته ۱۵ هزار مورد تزریق در استان داشتیم در حالی که این میزان در هفته قبل به پنج هزار تزریق کاهش یافته است که می طلبد رسانه ها، بزرگان و شیوخ مردم را به امر واکسیناسیون تشویق کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون هفت میلیون و ۳۲۲ هزار و ۶۳۶ دُز واکسن در استان تزریق شده افزود: ۸۵ درصد نوبت اول، ۷۴ درصد نوبت دوم و ۳۴.۸ درصد نوبت سوم برای افراد بالای ۱۸ سال است همچنین حدود ۹۸ هزار نفر از افراد پنج تا ۱۱ سال واکسن خود را دریافت کردند که ۱۴ درصد است.

علوی گفت: پوشش نوبت اول واکسیناسیون دانش آموزان در  خوزستان حدود ۹۷ درصد و نوبت دوم آنها ۷۷ درصد است.

وی افزود: انتظار داریم بیش از ۹۵ درصد بازدیدهای مشترک در استان انجام شود در حالی که این رقم اکنون ۵۵ درصد است. استفاده از ماسک در مناطق مرکزی شهر حدود ۳۰ درصد و در مناطق حاشیه شهر تنها پنج درصد است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در مشاغل گفت: در استخرهای شنا فقط ۱۵ درصد پروتکل های بهداشتی رعایت می شود در حالی که بیشترین انتقال بیماری در استخر رخ می دهد. همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز پلیس به اضافه ۱۰، ادارات، بانک های استان به ترتیب ۳۶، ۵۳ و ۵۳ درصد است.

وی افزود: کاهش حساسیت شاغلین و مردم نسبت به خطر انتشار بیماری کرونا که موجب کاهش رعایت پروتکل ها شده، عدم نظارت مدیران دستگاه های اجرایی و ادارات دولتی در خصوص رعایت شیوه نامه های بهداشتی و کاهش همکاری دستگاه های همکار در بازدیدهای مشترک جزو چالش های پیش رو است.

علوی با بیان اینکه برگزاری اجتماعات تابع رنگ بندی ها خواهد بود گفت: با کنترل مرزها،رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون در استان می توانیم مرداد و شهریور را به خوبی پشت سر بگذرایم.

در حال حاضر چهار شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و مابقی نقاط استان در حالت زرد کرونایی هستند.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.