×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
تغییر رفتار بیماری کووید – ۱۹ / لزوم فعالیت مجدد مراکز ۲۴ ساعته غربالگری

دکتر سید محمد علوی در حاشیه بازدید از شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر ضمن تبیین اوضاع بیماری در کشورهای اطراف، ایران و استان خوزستان گفت: باید فعالیت مراکز ۱۶ ساعته یا ۲۴ ساعته جهت غربالگری کووید – ۱۹ شروع شود و بیمارستان‌ها نیز آمادگی کامل را در این خصوص داشته باشند.

وی ادامه داد: آمادگی مراکز بهداشتی باید تقویت شود و همکاران بهداشتی طبق برنامه‌ریزی و تجدید قوا در زمینه آموزش و ارتقای آگاهی آحاد جامعه و همچنین آموزش عموم مردم در خصوص استفاده از ماسک و تهویه هوا، اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به تغییر رفتار بیماری کووید – ۱۹ گفت: باید روش‌های رهایی از این بیماری را فرا بگیریم و آن را به عموم مردم نیز آموزش دهیم.

دکتر محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی نیز در این بازدید بر افزایش آگاهی آحاد جامعه از بیماری‌ها تاکید کرد و گفت: افزایش سطح سواد سلامت آحاد جامعه راجع به بیماری‌ها به خصوص در مورد بیماری کووید – ۱۹ باید در اولویت برنامه‌های بهداشتی قرار گیرد.

گفتنی است در پایان روسای مراکز بهداشتی شهرستان‌ها به آمادگی بیمارستان‌ها جهت ارائه خدمات در زمینه بیماری کووید – ۱۹ اشاره کرده و در خصوص وضعیت بهداشتی شهرستان‌های تحت امر و بررسی مشکلات بهداشتی منطقه گزارش‌های لازم را ارائه دادند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.