×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
آب شرب شهر حمیدیه خوزستان به خط غدیر متصل شد

محمد رضا کرمی نژاد با اشاره به مشکلات کم آبی در پایین دست رودخانه کرخه افزود: آب شرب شهر ۲۷ هزار نفری حمیدیه با تلاش شبانه روزی به منظور جلوگیری از افت کمی و کیفی آب این شهر به خط غدیر وصل شد.

وی افزود: تا قبل از این آب شرب شهر حمیدیه از قبل از سد حمیدیه تامین می‌شد که از امروز این شهر از آبگیر رودخانه کرخه جدا و به آب با کیفیت غدیر متصل شده است.

مدیر عامل آبفا خوزستان ادامه داد: با توجه به مشکلات کم آبی در پایین دست رودخانه کرخه با اجرای طرح های ضربتی شهرها و روستاهایی که دچار تنش آبی بودند به خط غدیر متصل شدند تا این شهرها و روستاها با مشکل کم آبی مواجه نشوند.

کرمی نژاد افزود: آبرسانی به روستاها و شهرهای خوزستان با طرح های ضربتی و جهادی در حال اجرا است که بخشی از این طرح ها مصون سازی روستاهای آبگیر رودخانه کرخه  در برابر تنش آبی این رودخانه است.

وی ادامه داد: آبرسانی به مناطق هدف به منظور سازگاری با کم آبی به ویژه در روستاهای آبگیر رودخانه کرخه پیش بینی شده که با سرعت در حال اجرا است.

در روزهای اخیر افت فشار آب و کاهش حجم آب ورودی به شبکه توزیع آب حمیدیه مشکلاتی را ایجاد کرده بود که با اتصال آب این شهر به خط لوله غدیر وضعیت آب شرب این شهر هم از نظر کمی و هم کیفی ارتقا می یابد.

یک هزار و ۳۰۰ روستای خوزستان از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون آبرسانی شده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.