×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیگیری واگذاری برخی کانون‌های داخلی گرد و غبار به مردم برای کشت

سید کریم حسینی اظهار کرد: برای مهار کانون‌های خارجی سفرهایی به دو کشور عراق و سوریه انجام شده است تا در این خصوص شاهد اقداماتی از سوی دولت‌های این دو کشور باشیم.

نقش تاثیرگذار ترکیه در وقوع ریزگردها

وی افزود: کشور ترکیه نقش تاثیرگذاری در بحث محبوس کردن آب به سمت کشور عراق و وقوع پدیده ریزگردها دارد و از این رو صحبت‌هایی با سفیر این کشور انجام شده است تا موارد را به دولت ترکیه اطلاع دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است تا در نشستی با حضور کشورهای دخیل در بحث کانون‌های ریزگرد، مساله تثبیت و مهار کانون‌های خارجی ریزگرد مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

اولویت پیگیری‌ها برای مهار گرد و خاک کشور باید کشورهای همسایه باشد

حسینی با بیان اینکه اولویت پیگیری‌ها برای مهار گرد و خاک کشور باید کشورهای همسایه باشد، ادامه داد: تا زمانی که کانون‌های ریزگرد خارجی تثبیت نشود در ایران گرد و خاک خواهیم داشت.

وی در خصوص مهار کانون‌های ریزگرد داخلی بیان کرد: صحبت‌هایی در این زمینه در داخل کشور انجام و اعتباراتی برای مهار کانون‌های ریزگرد در داخل کشور برای سال ۱۴۰۱ درنظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بحث واگذاری برخی از نقاط کانون ریزگردهای داخلی به مردم و کشت در این کانون‌ها و همچنین آبرسانی وزارت نیرو به این اراضی در حال پیگیری است تا شاهد تثبیت این کانون‌های داخلی باشیم.

حسینی عنوان کرد: همچنین قرار است از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای انجام کشت گیاهان دارویی در کانون‌های ریزگرد استفاده شود. اقدامات مقدماتی در این زمینه انجام شده اما متاسفانه دستگاه‌های داخل استان، از جمله استانداری همکاری خوبی با این سرمایه‌گذاران ندارند و روند این مساله کند شده است.

وی ادامه داد: این گیاهان که قرار است در عرصه‌های کانون ریزگرد در داخل خوزستان کشت شوند بسیار کم آب‌بر و همچنین با راندمان بالایی هستند و می‌توانند به مهار کانون ریزگرد و همچنین ایجاد اشتغال کمک کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.