×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
آغاز ثبت نام نهضت ملی مسکن در ۱۷ استان

هفتمین مرحله از فراخوان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن که در چهار استان آغاز شده بود، با تامین زمین و ظرفیت‌های جدید که از نبود متقاضی موثر ایجاد شده به ۱۷ استان و ۱۶۳ شهر افزایش پیدا کرده است.

ثبت نام این مرحله در استانهای ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مرکزی و هرمزگان انجام می‌شود.

در اطلاعیه اول معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی که روز ۱۵ تیرماه ارایه شده بود ثبت نام در چهار استان بود که تا روز ۳۱ تیرماه ادامه دارد.

در اطلاعیه دوم نیز که امروز صادر شده در خصوص ثبت نام فاز هفتم طرح نهضت ملی مسکن  آمده است: با عنایت به ثبت‌نام مرحله هفتم طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای دارای ظرفیت مازاد زمین (تا سقف ظرفیت زمین تامین شده)، به اطلاع متقاضیان می‌رساند که لیست استان‌ها و شهرهای دارای ظرفیت مازاد زمین در این مرحله از ثبت نام به شرح جدول ذیل است. بدیهی است در صورت تامین زمین در سایر شهرهای کشور در روزهای آتی، سامانه در این شهرها نیز به تدریج بازگشایی و اسامی شهرها به لیست ذیل اضافه می‌شود.

لازم به ذکر است متقاضیان مسکن در شهرهای جدید، می‌بایست سابقه سکونت لازم در شهر محل سکونت ذکر شده در این مرحله را داشته باشند. متقاضیان برای مشاهده لیست شهرهای دارای ظرفیت و ثبت نام به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کنند.

بنا بر این گزارش، دولت سیزدهم بر اساس قانون جهش تولید و تامین مسکن مصوب ۱۷ مرداد سال ۱۴۰۰ ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را در برنامه خود گنجانده است. حدود ۵.۴ میلیون نفر برای این طرح نام نویسی کرده اند که ۳.۶ میلیون نفر تایید شده‌اند. طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی از روز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ ثبت نام مجدد آغاز می‌شود. نام‌نویسی در سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام خواهد شد.

تاکنون ۵۰۷ هزار نفر در بانک مسکن برای واحدهای نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده و ۲۹۰ هزار نفر برای انعقاد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده‌اند. با ۹۱ هزار نفر نیز عقد قرارداد شده و در واقع قسطهای اول تسهیلات را دریافت کرده‌اند. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود و زمان ساخت پروژه ۱۸ تا ۲۴ ماه تعیین شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.