×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تا در عراق باران نبارد، خوزستان خاکی می‌ماند

محمد سبزه‌زاری با اشاره به وضعیت اخیر آلودگی هوا در خوزستان و وقوع مکرر گرد و غبار، اظهار کرد: شرایط رطوبت خاک در کشور عراق مساعد نیست و به شدت بحرانی است؛ در مدت اخیر مشاهده می‌شود که با وزش باد با سرعت اندک و ۷ تا ۸ متر بر ثانیه در استان نینوای عراق یا استان حمص سوریه توده‌های عظیم گرد و خاک تشکیل می‌شوند و به سمت مناطق مرکزی عراق یا جنوب خوزستان حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به انتقال توده‌های خاک از عراق به خوزستان افزود: باد همیشه با سرعت ۷ تا ۸ متر بر ثانیه در عراق می‌وزد بنابراین تا زمانی که باران نبارد باید انتظار تشکیل توده‌های گرد و خاک در عراق را داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: حداقل تا ۱۰ روز آینده وزش باد به همین ترتیب است و انتظار وقوع گرد و خاک در عراق وجود دارد و بر اساس جهت وزش باد، گرد و خاک به سمت شمال عربستان، کویت یا خوزستان می‌رود. تا زمانی که این شرایط در عراق وجود داشته باشد و باران نبارد انتظار تشکیل توده گرد و خاک در این کشور را داریم اما اینکه این گرد و خاک به سمت کدام کشور برود به جهت باد بستگی دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر اکثر گرد و غبارهایی که خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهند منشاء خارجی دارند.

سبزه‌زاری تصریح کرد: شرایط کانون‌های داخلی گرد و غبار خوزستان متفاوت است؛ یکی از کانون‌های عمده گرد و غبار در خوزستان هور منصوره بود که در پی سیلاب سال ۹۸ آبگیری شد. هر چند حجم آب این هور کم شده اما هنوز زمین آن رطوبت دارد و تا یکی دو سال آینده انتظار نداریم از این کانون گرد و خاک بلند شود. در مناطقی که درخت کاری شده‌اند نیز انتظار وقوع گرد و خاک شدید را نداریم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از مناطقی که هنوز تثبیت نشده‌اند، گرد و خاک بلند می‌شود اما فصل فعال شدن کانون‌های داخلی زمانی است که جهت وزش باد جنوب شرقی و جنوبی می‌شود که این وضعیت در اواسط پاییز رخ می‌دهد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.