×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
عضو شورای اسلامی شهر اهواز تحقیق و تفحص از معاونت شهرسازی شهرداری راخواستار شد

حمید دغاغله در نطق پیش از دستور شصت و سومین نشست رسمی در صحن علنی این شورا افزود: پرونده های ساختمان سازی که در هفت سال گذشته در معاونت شهرسازی رسیدگی و برای آنها پروانه صادر شده است باید رسیدگی، و ترک فعل های انجام شده در این معاونت بررسی شود.

وی گفت:از دادستانی و اداره کل بازرسی استان خواستار ورود به پرونده تخلفات معاونت شهرسازی شهرداری اهواز هستیم تا با کسانی که با ترک فعل و یا قصور عمدی چهره این شهر را زشت کرده‌اند برخورد شود.

 

وضعیت میدان میوه و تره بار الغدیر خارج از نوبت رسیدگی شود

وی یکی از مشکلات مردم اهواز را قیمت بالای میوه به دلیل نابسامانی میدان میوه و تره بار الغدیر این شهر دانست و افزود: اجرای گام دوم میدان تره بار الغدیر با مشکلات عدیده‌ای روبه رو شده است که از اداره کل بازرسی خوزستان ورود جدی در این زمینه را خواستاریم تا برای احقاق حق عامه مردم اهواز که مدت‌ها است زیر فشار قیمت میوه هستند ورود کنند.

دغاغله با بیان اینکه راه اندازی گام دوم میدان میوه و تره بار اهواز، باید خارج از نوبت رسیدگی شود گفت: باید با مقصران و مسوولانی که با ترک فعل‌ در زمان مسوولیت به وظایف قانونی عمل نکردند برخورد جدی شود.

رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز ادامه داد: شهرداری توانایی رسیدگی به پرونده میدان میوه و تره بار را ندارد به هیمن دلیل ورود دستگاه‌های نظارتی بالا دست از جمله دستگاه قضایی و سازمان بازرسی کشور ضروری است.

وی قطار شهری اهواز را یکی دیگر از مطالبه های مردم این شهر دانست و گفت: سرمایه هزاران میلیارد تومانی این شهر در زیر زمین خاک می‌خورد و این در حالی است که مطالبه جدی مردم تکمیل این طرح و بهره برداری از این زیرساخت مهم است.

دغاغله ادامه داد: تسهیلاتی برای تکمیل قطار شهری باید در سال های گذشته توسط دولت پرداخت می‌شد که تاکنون هیچ پرداختی در این زمینه انجام نشده لذا تکمیل این طرح از طریق وصول این تسهیلات باید پیگیری شود.

 

اهواز با سه نماینده در مجلس چرا باید ناتوان از گرفتن قیر برای آسفالت معابر اهواز باشد

رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز افزود: هشت هزار تن قیر توسط نماینده یکی از شهرهای کوچک برای آسفالت معابر آن شهر گرفته شده است و این سوال وجود دارد که اهواز با سه نماینده در مجلس شورای اسلامی چرا نباید توان گرفتن قیر برای آسفالت معابر اهواز را داشته باشد.

وی گفت: خوزستان چندین برابر استان های دیگر نفت تولید می‌کند به همین دلیل شان اهواز این نیست که منابع قیر را از شهرهای دیگر طلب کند بلکه از جمله وظایف اجتماعی شرکت‌های نفتی مستقر در اهواز این است که برای حل مشکل آسفالت معابر اهواز به کمک مدیریت شهری آیند.

دغاغله با بیان اینکه حل مشکلات مردم با سکوت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر میسر نمی شود افزود: اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم در شورا وظیفه دارند تا برای حل مشکلات مردم به موضوعات مختلف ورود کنند و از مسوولان طلب حل این مشکلات را داشته باشند.

وی همچنین با انتقاد از نبود سیستم سرمایشی در حرم علی بن مهزیار اهوازی بیان کرد: وضعیت حرم حضرت علی بن مهزیار از نظر سرمایشی به هیچ وجه قابل قبول نیست که اداره کل اوقاف و امور خیریه باید به این موضوع ورود جدی کند.

دغاغله در ادامه با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر گفت: شهرداری اهواز و معاونت فرهنگی این شهرداری باید برای برگزاری باشکوه عید غدیر خم و آیین‌های جشن ولایت برنامه ریزی گسترده ای داشته باشند.

 

تقابل میان اعضای شورا و نمایندگان مردم اهواز در مجلس درست نیست

عضو دیگر شورای اسلامی کلانشهر اهواز نیز در این نشست با تذکر نسبت به نطق پیش از دستور ۲ عضو شورای شهر در انتقاد به عملکرد نمایندگاه مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: ما منتخب مردم در سطح استان، و نمایندگان مجلس هم منتخب مردم در سطح ملی هستند به همین دلیل تقابل شورا با نمایندگان مجلس و متهم کردن آنها به سکوت درست نیست.

سید محسن موسوی زاده با بیان اینکه تقابل میان اعضای شورای شهر و نمایندگان مردم اهواز در مجلس گره ای از مشکلات حل نمی کند، افزود: تعامل شورای شهر و نمایندگان باید بیشتر شود چرا که تقابل ایجاد کردن هیچ سودی برای اهواز ندارد.

وی با تاکید بر  بهره گیری از ظرفیت نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات شهری پیشنهاد داد از سه نماینده مردم اهواز در مجلس برای حضور در صحن علنی این شورا دعوت شود.

 

از برخی نمایندگان مردم اهواز در مجلس تنها توییت آن را می‌بینیم

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز از جمله سخنرانان نطق پیش از دستور نیز در پاسخ به انتقاد عضو شورا گفت: در هیچ جای نطق پیش از دستور تقابل میان شورا و نمایندگان مردم در مجلس نبود و برداشت عضو شورا نادرست بوده است.

احمد سراج با بیان اینکه اگر انتظاری از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وجود دارد، این انتظار ناشی از مطالبه و حرف مردم است افزود: انتظار داریم نمایندگان به دلیل دسترسی به سطح ملی به کمک مدیریت شهری برای حل مشکلات اهواز آیند.

وی ادامه داد: اگر نمایندگان اهواز در مجلس ریالی برای طرح های عمرانی اهواز اعتبار جذب شده و یا اینکه یک تن قیر به اهواز تخصیص داده شده اعلام کنند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.