×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
شهرداری اهواز مسوول اصلاح پل فولاد شد

سیاوش محمودی در نطق پیش از دستور شصت و سومین نشست رسمی در صحن علنی این شورا ترافیک ناشی از ممنوعیت تردد بر پل ششم را برای مردم اهواز آزاردهنده دانست و افزود: یک ماه از تعطیلی این پل می‌گذرد و تاکنون کاری برای اصلاح آن انجام نشده است.

وی ادامه داد: از فردا سه‌شنبه کار اصلاح پل ششم آغاز می‌شود که انتظار می‌رود تقویم زمانی بازگشایی این پل برای بهره برداری مردم به صورت عمومی اعلا م شود تا مردم زمان بهره برداری از آن را بدانند.

محمودی با اشاره به مطالعات اصلاح هندسی جاده ساحلی اهواز افزود: اصلاح هندسی جاده ساحلی از پل پنجم تا بوستان نگارگر (پارک قوری) در دستور کار قرار گرفته است که با اجرای این طرح بخش زیادی از ترافیک جاده ساحلی کاهش می‌یابد.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز، ادامه داد: ممنوعیت تردد بر روی پل ششم موجب شده تا بار ترافیکی سنگینی بر تقاطع دانشگاه وارد شود. بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح در دست احداث در میدان دانشگاه  در زمان مقرر حایز اهمیت است.

وی با اشاره به تعیین شهریور امسال برای بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه اهواز توسط پیمانکار افزود: انتظار از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار این طرح این است که بهره برداری از این پل بدون حتی یک روز تخلف از زمان وعده داده شده به بهره برداری برسد.

محمودی همچنین با اشاره به آب گرفتگی منطقه گلدشت اهواز گفت: مناطق گلدشت و سادات اهواز فاقد شبکه فاضلاب هستند و به دلیل پس زدگی خروجی فاضلاب، پساب در حال ورود به خانه‌های مردم است که قرار است دستگاه‌های مرتبط به صورت جدی و فوری ورود کنند و با تعریف طرحی مشکل فاصلاب گلدشت را حل کنند.

پل ششم یا پل فولاد اهواز از ۹ تا ۲۰ آذر ۱۴۰۰ به دلیل سرقت برخی قطعات فلزی مسدود شده بود. میزان خسارات به این پل حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است . اوایل دی ۱۴۰۰ این پل پس از ۲ هفته برای تردد خودروهای سبک بازگشایی شد با این وجود دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان  ۱۲ خرداد امسال از مسدود شدن این پل تا رفع کامل ایرادات فنی آن خبر داد.

پیش از این شرکت فولاد خوزستان به عنوان متولی اصلاح پل ششم تعیین شده بود که بر اساس اعلام رییس شورای شهر اهواز، شهرداری اهواز متولی اصلاح این پول تعیین شده و قرار است شرکت فولاد بخشی از هزینه اصلاح این پل را پرداخت کند.

در حالی تعمیر این پل به شرکت فولاد واگذار شده است که با گذشت حدود یک ماه از مسدود شدن این پل همچنان، اقدام صلاحی صورت نگرفته است.

 

شهرداری تنها متولی فرهنگ در اهواز نیست

رییس سورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به در پیش بودن دهه ولایت گفت: شهرداری تنها متولی فرهنگ در اهواز نیست به هیمن دلیل انتظار از شرکت‌ها و دستگاه های دولتی و خصوصی مستقر در اهواز این است که در مناسبت های ملی و مذهبی تنها به محدوده ساختمان خود بسنده نکنند.

رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز نیز در این نشست با اشاره به لایحه تعیین نرخ خطوط تاکسی برای امسال گفت: نبود نظارت بر نرخ تاکسی‌های خطی موجب ایجاد نارضایتی مردم شده است به گونه‌ای که نرخ خطوط تاکسی‌ها در عمل توسط رانندگان تاکسی تعیین می‌شود.

غلامرضا شانه سازان ادامه داد: هزینه بالای تاکسی‌های خطی هیچ تناسبی با کیفیت خدمات ارایه شده به مردم ندارد.

 

نظارت بر نرخ خطوط تاکسیرانی بسیار ضعیف است

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز نیز در ادامه این نشست با اشاره به لایحه نرخ خطوط تاکسیرانی اهواز گفت: دستمزد یک کارگر، استهلاک و مدت زمان و طول مسیر شاخص‌هایی است که بر اساس آن نرخ خطوط تعیین شده است.

سید ناصر مهداوی با بیان اینکه در نرخنامه جدید نرخ کرایه ۱۱۵ خط در اهواز تعیین شده است افزود: بازدیدهای میدانی از خطوط تاکسیرانی در سطح شهر نشانی می‌دهد که در بیشتر خطوط تاکسیرانی عملکرد سازمان تاکسیرانی در نظارت بر نرخ کرایه‌ها بسیار ضعیف بوده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست با اشاره به لایحه تعیین نرخ خطوط تاکسیرانی اهواز گفت: دفترچه وزارت کشور که مبنای تعیین نرخ کرایه تاکسی است مبالغی بالاتر از نرخ تعیین شده در این لایحه دارد که این نشان می‌دهد در تدوین این لایحه رعایت حال مردم شده است.

حجت اله زارع زاده با بیان اینکه هیچ خدماتی به رانندگان تاکسی ارایه نمی‌شود افزود: ضمن توجه به معیشت رانندگان باید در تدوین نرخ خطوط تاکسیرانی شرایط اقتصادی مردم نیز در نظر گرفته شود.

وی یکی از عوامل تاخیر در تعیین نرخ نامه را تشکیل نشدن نشست شورای سازمان دانست و گفت: سازمان تاکسیرانی ۱۵ ناظر میدانی دارد که به نظر می‌رسد برخی از این ناظران انگیزه لازم برای نظارت دقیق بر عملکرد تاکسی‌های خطی ندارند که این شرایط باید تغییر کند.

لایحه نرخ کرایه تاکسی‌های خطی سال ۱۴۰۱ در نهایت با رای اعضای شورای اسلامی شهر اهواز در این جلسه به تصویب رسید. ضمن اینکه مقرر شد تابلوی نرخنامه در تمام ایستگاه‌های تاکسی در سطح شهر اهواز در مدت ۲ هفته پس از تصویب این لایحه نصب شود.

اصلاحیه مصوبه ضریب ۳۰ عوارض و جریمه های ماده ۱۰۰ از دیگر لوایحی بود که در نشست این هفته شورا مطرح و پس از بررسی فراوان اعضا این مصوبه را برای بررسی کارشناسی بیشتر به کمیسیون تخصصی ارجاع دادند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.