×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
عضو شورای اسلامی شهر اهواز: هیچ یک از طرح‌های عمرانی اهواز اعتبار ملی ندارد

احمد سراج  در نطق پیش از دستور شصت و سومین جلسه رسمی در صحن علنی این شورا افزود: بودجه سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مصوب مجلس شورای اسلامی تمام شد ولی یک ریال از این بودجه به طرح‌های عمرانی در اهواز هزینه نشده است.

وی با بیان اینکه اگر انتظاری از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وجود دارد، این انتظار ناشی از مطالبه مردم است افزود: انتظار داریم نمایندگان به دلیل دسترسی به سطح ملی به کمک مدیریت شهری برای حل مشکلات اهواز آیند.

 

درخواست ۵۰ هزار تن قیر برای اهواز 

وی با اشاره به دیدار شهردار اهواز با معاون اول رییس جمهور برای حل مشکلات اهواز ادامه داد: اهتمام جدی برای حل مشکلات اهواز در سطح کلان کشور وجود دارد و در آن نشست مصوبه‌های خوبی برای شهر اهواز گرفته شده که پیگیری تحقق این مصوبه ها نیاز به همراهی نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی دارد.

سراج ادامه داد: ۵۰ هزار تن قیر در جلسه مشترک شهردار اهواز و معاون اول رییس جمهور برای اهواز درخواست داده شد که پیگیری تخصیص این سهمیه باید در اولویت نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی باشد.

 

جا به جایی ساکنان پهنه خطرناک منبع آب اهواز پیگیری شود

سراج با بیان اینکه تلاش برای رساندن اهواز به قله‌های پیشرفت اهتمام جدی مدیریت شهری است گفت: طرح “هر هفته یک افتتاح” در اهواز، اقدامی ارزشمند برای ایجاد امیدآفرینی و تکمیل طرح های نیمه تمام است.

وی افزود: برخی از طرح هایی که در قالب طرح هر هفته یک افتتاح به بهره برداری رسیده و یا در دست اقدام است، با گذشت بیش از ۱۰ سال با وجود هزینه فراوان نیمه کاره رها شده بودند ولی امروز اهتمام جدی برای بهره برداری از این طرح‌ها وجود دارد.

سراج ادامه داد: یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی برای جابه جایی منازل پهنه پرخطر منبع آب اهواز توسط مسکن شهر و سازی در مجموعه سپیدار در حال ساخت است که پیگیری تکمیل این واحدها، و تبدیل منطقه منبع آب به یک منطقه گردشگری ضروری است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز در ادامه با انتقاد از نوسانات برق در مناطق مختلف اهواز گفت: بسیاری از آتش سوزی های اخیر اهواز ناشی از نوسان برق است.

وی ادامه داد: نوسان برق طولانی مدت و بدون اطلاع قبلی، علاوه بر آتش سوزی موجب آسیب به وسایل برقی مردم در مناطق مختلف اهواز شده است که این موضوع زیبنده اهواز نیست.

 

خط مرز میان اهواز و کوت عبداله تعیین تکلیف شود

وی با تاکید بر ضرورت تعیین هر چه سریعتر خط مرزی میان اهواز و کوت عبداله(مرکز شهرستان کارون) گفت: کوی مشکلی که در حد مرز اهواز و کوت عبداله است به دلیل مبهم بودن این حد مرز در وضعیت نابسامان و بلاتکلیفی قرار دارد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز افزود: با وجود تاکید وزارت کشور و مسوولان کشوری و استانی هنوز این تعیین حد مرز اهواز و کوت عبداله تعیین تکلیف نشده که ضروری است وضعیت کوی مشعلی هر چه زودتر از این بلاتکلیفی خارج شود.

 

یک هزار میلیارد ریال از ارزش افزوده حق شهرداری به حساب‌های ملی واریز شد

وی گفت: طبق شنیده‌های منطبق بر داده هایی که در اختیار ما قرار گرفته است بیش از یکهزار میلیارد ریال از ارزش افزوده ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال که جزو حقوق مردم اهواز است در اختیار شهرداری قرار نگرفته و به حساب‌های ملی واریز شده است، در حالی که این مبلغ باید در اختیار شهرداری اهواز قرار گیرد.

سراج ادامه داد: کوتاهی امور مالیاتی در پرداخت ارزش افزوده به عنوان حق مردم اهواز به شهرداری در شرایطی که شهرداری اهواز در پرداخت حقوق خود با مشکل روبه رو است پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به تعیین ۶۰ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی برای اهواز گفت: اگر چه نخستین قسط از این مبلغ دریافت شده است ولی نسبت به تعیین رقم ۶۰ هزار میلیارد ریالی عوارض آلایندگی محل ابهام است چرا که بر اساس محاسبه انجام شده سهم اهواز از این آلایندگی رقمی بسیار بیشتر از رقم تعیین شده است که شفاف سازی نحوه محاسبه این عوارض ضروری است.

 

شرکت های صنعتی تیم دار در لیگ های ورزشی از ورزشکاران بومی استفاده نمی‌کنند

وی با بیان اینکه اهواز از نظر سرمایه گذاری بکر است و ظرفیت های بسیاری برای جذب سرمایه گذاران دارد گفت: اهواز در بخش پسماند، ساخت و ساز و همچنین موضوعات مبتلا به شهری ظرفیت های خوبی برای ورود سرمایه گذاران دارد که بسترسازی برای جذب سرمایه گذاران در اهواز اهمیت دارد.

وی استفاده نکردن از ظرفیت ورزشکاران بومی توسط تیم های ورزشی شرکت فولاد خوزستان و برخی شرکت های صنعتی اهواز بیان کرد: شرکت فولاد تنها برای پارسال سه هزار میلیارد ریال برای تیم داری ورزشی هزینه کرد ولی این تیم ها با این هزینه بالا از نیروهای بومی استان و اهواز که از زمین های خاکی این شهر رشد کرده‌اند استفاده نمی کنند.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز همچنین گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اهواز از روز اول بر دخالت نکردن در عزل و نصب ها در شهرداری اهواز تاکید داشته‌اند ولی انتظار از شهردار این است که اجازه ادامه فعالیت به افراد ناکارآمدی که مردم از ناکارآمدی آنها آسیب دیده اند، ندهد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.