×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
خیز مجدد کرونا در گرمای خوزستان / شیب تند افزایش بیماری در ۲۴ ساعت گذشته

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: بیماری کرونا با شیب نسبتا تندی در حال افزایش است، تعداد موارد کرونای شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ مورد بوده که نسبت به ۱۱ مورد کرونای شناسایی شده در روز گذشته ۳۳ مورد افزایش داشته و تعداد موارد بستری جدید ۷ مورد بوده که نسبت به ۹ مورد بستری جدید در روز گذشته دو مورد کمتر است.

وی افزود: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد مرگ به دلیل کرونا در استان صفر بوده ولی باید توجه داشت موارد مرگ معمولاً دو تا سه هفته بعد از افزایش موارد بیماری، سیر افزایشی پیدا می‌کند در نتیجه اگر سیر افزایشی بیماری ادامه پیدا کند متاسفانه شاهد افزایش موارد مرگ در هفته های آینده خواهیم بود.

وی در ادامه در تشریح  دلیل سیر افزایشی بیماری گفت: نوعی از بی‌تفاوتی و عادی‌انگاری نسبت به بیماری در مردم ایجاد شده و این تصور وجود دارد که کرونا تمام شده است؛ ماسک استفاده نمی‌کنند، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از تهویه بین مردم کاهش یافته و همین موارد باعث شده زنگ خطر به طور جدی به صدا در بیاید و خیز مجدد بیماری را داشته باشیم.

علوی در پایان گفت: از همه عزیزان درخواست می‌کنم با توجه به گرم شدن هوا و برگزاری دورهمی‌های خانوادگی در محیط های دربسته حتماً شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و نسبت به تزریق دوز سوم واکسن اقدام کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.