×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
معاون استاندار خوزستان: از ظرفیت تعاونی‌های مرزنشین برای واردات کولر به خوزستان باید استفاده کرد

آقا رضا فتوحی در ستاد تنظیم بازار خوزستان بیان کرد: قیمت برخی کالاها بسیار افزایش یافته به عنوان مثال قیمت کولر که یکی از کالاهای مورد نیاز مردم خوزستان است افزایش چشم گیری داشته است، سازمان صمت باید در کنترل و بازرسی از قیمت کالاهایی غیر از مواد غذایی نیز با قدرت ورود کند و در ستاد تنظیم بازار گزارش کار ارائه دهد.

فتوحی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین ارکان تنظیم بازار، تامین کالا به وفور است، اظهار داشت:  اگر کالا به اندازه نیاز تامین شود قیمت کالا خود به خود تنظیم می شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکل مرغداران در خوزستان اظهار داشت: مرغداران در استان از ۲ ماه گذشته پول نهاده را واریز کرده اند اما نهاده را دریافت نکرده اند، سازمان جهاد کشاورزی باید هر چه سریعتر این مشکل را برطرف کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنفی متخلف پارسال ۱۰ هزار میلیارد ریال جریمه شدند، افزود: از ابتدای امسال تا کنون نیز واحدهای متخلف هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال جریمه شده اند.

فتوحی با اشاره به اینکه اگر اعضای ستاد تنظیم بازار استان به وظایف خود خوب عمل کنند بخشی از مشکلات بازار حل می شود، ادامه داد: میزان جوجه ریزی در ماه های اخیر در استان ۱۸ درصد کاهش داشته است و احتمال افزایش قیمت مرغ در استان در روزهای آینده وجود دارد.

وی افزود: با توجه به وضعیت گرما و خشکسالی که بر استان حاکم است باید دام و طیور در استان بیمه شوند و دستگاه های مربوطه باید این مهم را پیگیری و به سرانجام برسانند و بیمه ها نیز باید در این مسیر همراه استان باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان یکی از مبادی ورودی نهاده های دامی به کشور است، اظهار داشت: تخصیص نهاده های دامی از بنادر استان ابتدا باید به خوزستان انجام و بعد در سایر کشور توزیع شود.

عضو اتاق تعاون خوزستان در این نشست بیان کرد: اتاق تعاون خوزستان مکاتبات زیادی را با سازمان ها و دستگاه های مختلف داشته است  تا اجازه دهند تعاونی های مرزنشین کولر گازی وارد استان کنند.

رضا جلیل زاده افزود: تعاونی های مرزنشین با همکاری بخش خصوصی می توانند کولر وارد استان کنند تا کمی قیمت این کالا در بازار استان شکسته شود و مردم امکان خرید این کالا را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کولر از جمله کالاهای اساسی برای مردم خوزستان است، اظهار داشت: همچنین پیشنهاد دادیم از منطقه آزاد کولر وارد استان شود اما باز مخالفت شد.
جلیل زاده گفت: تعاونی های مرزنشین استان در ۱۰ سال اخیر در تامین سرمایه در گردش دچار مشکل بودند، اما با کمک بخش خصوصی می توانند از امتیاز خود برای واردات کولر به استان استفاده کنند، برای تسهیل در این کار نیاز به همکاری و پیگیری استانداری خوزستان است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.