×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
آخرین وضعیت کنترل تب کریمه کنگو در جنوب غرب خوزستان

دکتر سید محمد محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی موارد ابتلا به تب کریمه کنگو در جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: با تلاش کارشناسان بهداشت به منظور بیماریابی تب کریمه کنگو، افزایش موارد ابتلا در منطقه رخ نداده و در حال حاضر حال تنها بیمار قطعی مبتلا به این بیماری نیز نسبت به سه روز گذشته بهتر است.

وی با بیان اینکه بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در بخش مراقبت‌های ویژه قلب بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان بستری است، افزود: دو مورد مشکوک به تب کریمه کنگو نیز داریم که با توجه به علائم‌شان، احتمالا جواب آزمایش آن‌ها منفی خواهد بود.

محمدی با اشاره به علائم ابتلا به این بیماری گفت: سردرد، تب بالا، کمردرد شدید و درد مفاصل و عضلات، دل درد، اسهال، استفراغ، قرمزی چشم و خونریزی از علائم ابتلا به این بیماری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: برای مقابله با این بیماری باید گوشت و محصولات دامی از فروشگاه‌های مجاز خریداری و از خرید این محصولات از فروشندگان دوره‌گرد و در مسیر جاده خودداری شود.

وی افزود: همچنین باید از تماس با لاشه احشام و خون و ترشحات دام بدون استفاده از وسایل حفاظتی مانند دستکش و روپوش پرهیز شود. برای از بین بردن بیماری نیز باید گوشت تازه حداقل به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود. بعد از تماس با گوشت و احشای دامی نیز حتما دست‌‎ها به روش صحیح با آب و صابون شسته شود.

محمدی بیان کرد: جگر دام تازه ذبح‌شده نیز باید قبل از مصرف به مدت ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری و سپس به خوبی پخته و مصرف شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.