×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان در حال افزایش است

دکتر سید محمد علوی بیان کرد: در شبانه روز گذشته موارد بستری جدید ناشی از کرونا در خوزستان نداشتیم ولی باید توجه کرد که موارد فوت معمولا ۲ تا سه هفته پس از افزایش موارد بیماری، سیر صعودی خواهد داشت بنابراین اگر روند افزایش بیماری ادامه داشته باشد در هفته های آینده شاهد مرگ افراد خواهیم بود.

وی با اشاره به علل افزایش مبتلایان به کرونا در خوستان افزود: متاسفانه یک نوع بی تفاوتی و عادی انگاری نسبت به این بیماری در مردم ایجاد شده است به گونه ای که خیلی از مردم تصور می کنند، کرونا دیگر تمام شده و ماسک و شیوه‌نامه های بهداشتی را کنار گذاشتند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: این روزها بحث فاصله گذاری و نصب تهویه در استان فراموش شده و همین موارد باعث شده تا زنگ خطر به صدا درآید و ما خیز مجدد بیماری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما در موج های گذشته همیشه در فصل تابستان درگیر بیماری بودیم افزود: با توجه به اینکه مردم در فصل تابستان در فضای بسته و زیر کولر به سر می برند، اگر یک نفر آلودگی بدون علامت داشته باشد می تواند جمعی را مبتلا کند لذا از مردم تقاضا می‌شود حتما شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده و نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

علوی در خصوص بیماری وبا (التور) در خوزستاننیز گفت: اگرچه اکنون در پیک ابتلا به بیماری‌های روده‌ای هستیم اما تاکنون موردی از بیماری وبا یا التور در خوزستان نداشتیم. با توجه به اینکه این بیماری در مرزهای غربی ما افزایش پیدا کرده و خطر آن را سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده، تردد در مرزها باید زیرمراقبت سندرومیک قرار گیرد. همچنین افرادی که برای زیارت به عراق می روند حتما باید بهداشت فردی و مواد غذایی را رعایت کنند.

هم اکنون ۲ شهرستان استان خوزستان در وضعیت زرد کرونایی و بقیه در حالت آبی کرونایی قرار دارند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.