×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تداوم وزش باد و گرد و غبار محلی در خوزستان تا پایان هفته

محمد سبزه زاری بیان کرد: با توجه به ورود گرد و خاک عراقی در بخش‌هایی از مناطق غربی و جنوب غربی استان و وزش باد متوسط تا شدید، کاهش دید افقی تا اواخر وقت امروز در مناطق یاد شده قابل انتظار است.

وی افزود: پایان هفته همچنان وزش باد متوسط تا شدید به ویژه در مناطق غربی، جنوبی و بخش‌هایی از مرکز استان همچنین وقوع گرد و خاک محلی و موقتی طی ساعاتی از بعدازظهرها در این مناطق پیش بینی می شود.

به گفته وی در این مدت شمال خلیج فارس نیز  مواج است و روند افزایش دما نیز در این ایام مورد انتظار است.
سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با ۴۷.۲ و ایذه با ۲۰ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز ۴۴.۶ و حداقل ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، توده گرد و غبار عراقی از صبح روز یکشنبه وارد خوزستان شد و میزان غلظت گرد و غبار در آبادان در این روز به ۱۸ برابر حد مجاز رسید.

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان  ادارات و سازمان های پنج شهرستان آبادان، خرمشهر، هویزه، دشت آزادگان و شادگان را به دلیل ورود توده گرد و غبار روز یکشنبه تعطیل اعلام کرد.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این در اطلاعیه‌ای نسبت به ورود توده گرد و غبار با منشا کشور عراق از روز یکشنبه تا اوایل روز دوشنبه در مناطق غربی، جنوب غربی، مرکزی و جنوبی خوزستان در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

چهارشنبه گذشته نیز توده گرد و غبار بیشتر نقاط خوزستان را درگیر کرد که بیشترین غلظت آن در شهرستان‌های اهواز و کارون با حدود ۶ برابر حد مجاز بود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.