×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دهمین عمل اهداء عضو در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد

دکتر علی‌اصغر دستیار روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگاران بیان کرد: مردی ۵۵ ساله که چند روز پیش، به دنبال عارضه مغزی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان گلستان اهواز بستری شده بود، با وجود تلاش بی‌وقفه تیم درمانی متاسفانه دچار مرگ مغزی شد و با رایزنی‌های کارشناسان مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی استان خوزستان، خانواده وی به عمل خداپسندانه اهداء عضو به بیماران نیازمند رضایت داد.

رییس تیم تخصصی پیوند اعضاء دانشگاه جندی شاپور اهواز، روند رضایت‌دهی خانواده‌ها به اهداء عضو از مرگ مغزی را در دو سال اخیر مثبت ارزیابی کرد.

وی افزود: با وجود محدودیت‌هایی که شیوع کرونا در دو سال گذشته به وجود آورد، مردم روز به روز خود را در این موضوع سهیم و مسئول می‌دانند و خوشبختانه استقبال از مقوله اهداء عضو در جامعه رو به افزایش است.

فلوشیپ فوق‌ تخصصی پیوند اعضاء دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: با احتساب این مورد، از آغاز سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۰ مورد پیوند کلیه و هشت مورد پیوند کبد داشته‌ایم که این آمار خوب قطعاً مرهون تلاش تک‌تک پرسنل پرتلاش تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است و امیدواریم که با این تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی، دیگر شاهد مرگ هیچ بیماری در صف انتظار دریافت عضو نباشیم.

چندی پیش اهدای اعضای بدن جوان اهوازی نجات بخش جان سه بیمار نیازمند دریافت پیوند شد.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.