×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رییس دادگستری خوزستان خواستار تشکیل مجمع بزرگان و سران عشایر استان شد

علی دهقانی یکشنبه شب در جمع سران عشایر و بزرگان طوایف خوزستان در اهواز افزود:بزرگان و مصلحان عشایر، ظرفیت‌های عظیم این استان و دارای سوابق ارزشمندی هم در حوزه صلح و سازش و هم در کمک به امنیت و استقرار نظم پایدار در جامعه هستند.

وی با بیان این که هرجا که ضرورت داشته این بزرگان پیش قدم بوده‌اند گفت: از این ظرفیت نباید فقط در اختلافات، بلکه در ارائه طرح و پیشنهاد در جهت خدمت‌رسانی بهتر به مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم در جامعه استفاده شود.

دهقانی اظهار داشت:چنانچه اختلافات جزیی به درستی حل و فصل نشود ممکن است منجر به اختلافات بزرگتر شود.

وی گفت:سرعت در رسیدگی ها به بازگشت نظم به جامعه کمک می‌کند و استقرار نظمی که با اصلاح ذات البین برقرار می شود قطعا” پایدارتر است از نظمی که با حکم دادگاه ایجاد شود.

رییس کل دادگستری خوزستان افزود: در صلح و سازش نیز باید بر پایه انصاف و عدالت رفتار و تلاش کرد تا خسارت‌های طرفین جبران شود.

دهقانی با بیان این که امنیت زیربنای توسعه و پیشرفتی است که حق مردم استان است و موجب تشویق سرمایه گذاران به فعالیت های اقتصادی می‌شود گفت: انتظار داریم سران اقوام و عشایر به موضوعات اجتماعی نیز ورود کنند، آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و برای آن طرح و برنامه داشته باشند.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی در کنار استفاده از این ظرفیت عظیم، با خاطیان و متعدیان به حقوق، آرامش و آسایش مردم، برخورد کرده و در دستگاه قضایی با قاطعیت با آنان برخورد می‌شود.

در ادامه این نشست رییس توسعه حل اختلاف استان خوزستان نیز گفت: سران عشایر علاوه بر کمک به حل برخی اختلافات، نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله کاهش تیراندازی‌ها در مراسم و ایجاد امنیت استان دارند.

علیرضا باوی اظهار داشت: این بزرگان نزاع‌های گسترده، پرونده‌های اختلافات مالی و اختلافات عشیره‌ای و خانواده‌ای را با نشست های متعدد و به صورت خودجوش حل و فصل می‌کنند.

وی با بیان این که مصلحان دارای طبع بالا و روح بزرگی هستند ادامه داد: ایمان و عمل صالح باعث می‌شود انسان در بین قوم خود محبوب شود و یکی از بهترین مصادیق این دو خصلت در اصلاح ذات البین اتفاق می‌افتد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان نیز گفت: ولایتمداری، تقید به دین و مذهب، مردم داری و وطن پرستی از خصلت‌های عمده بزرگان استان است که باید از این ظرفیت عظیم اجتماعی به درستی استفاده شود.

صادق جعفری چگنی با اشاره به احتمال ایجاد تنش آبی به ویژه در حوضه آبریز کرخه در غرب خوزستان گفت: تبیین این موضوع توسط بزرگان، هم در ایجاد آرامش و امنیت موثر است و هم کمک می کند تا شهرهای پایین دست نیز از نعمت آب آشامیدنی محروم نشوند.

وی افزود: در مساله تیراندازی در مراسم، نیز انتظار ما این است که سران و بزرگان به موضوع پیشگیری از استفاده از سلاح بیشتر ورود کنند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.