×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
تذکر به بانک‌ها برای حمایت از طرح‌های دانش بنیان جهت اشتغالزایی بیشتر در خوزستان

نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان خوزستان به ریاست صادق خلیلیان استاندار خوزستان برگزار شد.

وی در ابتدای این نشست اظهار کرد: پیش از این ۸۷۶ طرح با اعتباری معادل ۳۲ هزار میلیارد ریال از طریق تبصره ۱۸ تعیین و در شورای برنامه‌ریزی به بانک‌ها معرفی شده بود.

استاندار خوزستان بیان کرد: طرح‌های تصویب شده در این شورا می‌تواند ۵ هزار و ۹۶ شغل را در استان ایجاد کند؛ برهمین اساس ضرورت برگزاری جلسه با بانک‌ها احساس می‌شد تا مسائل و مشکلات این طرح‌ها را در مراحل مختلف فرآیند بانکی بررسی کنیم.

خلیلیان عنوان کرد: خوشبختانه برخی از طرح‌ها موفق به عقد قرارداد با بانک‌ها شدند و برخی دیگر نیز توانستند اعتبارات لازم را از صنایع و طرح‌های تولیدی معرفی شده دریافت کنند.

وی تصریح کرد: بخشی از این معرفی‌ها برای تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی موجود است تا بتوانند سرمایه در گردش را داشته باشند و اشتغال پایدار را ایجاد کنند.

استاندار خوزستان در پایان گفت: تولیدکنندگان در مراحل مختلف بررسی گاهی با فرآیندهای پر پیچ و خم اداری در بانک‌ها روبه‌رو می‌شوند و بانک‌ها تضامین یا وثیقه‌های سنگینی را از تولیدکنندگان طلب می‌کنند که این موضوع تسهیل کننده تولید نیست؛ برهمین اساس تذکرات لازم برای حمایت از تولید و طرح‌های دانش بنیان برای اشتغالزایی بیشتر در استان به بانک‌ها داده شد.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه عملکرد پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به تفکیک بانک‌های عامل و همچنین گزارش نظارت بر طرح های قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی مورد بررسی قرار گرفت.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.