×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز: انباشت زباله، مهمترین مسئله های اخیر مدیریت شهری بود

حجت‌اله زارع زاده در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری اهواز به عنوان یک نهاد عمومی عام المنفعه از هیچ گونه اعتبار دولتی برخوردار نیست و تنها منبع دولتی که می‌تواند از آن استفاده کند دریافت تسهیلات بانکی و اوراق مشارکت است، اما چندین سال است که شهرداری اهواز به علت بدهی بانکی در سنوات گذشته از دریافت تسهیلات بانکی و اوراق مشارکت محروم است.

وی افزود: در بدو شروع به کار شورای ششم آمار درستی از تعداد نیروی انسانی شهرداری موجود نبود، با بررسی‌های انجام شده مشخص شد نزدیک به ۹ هزار نیرو در شهرداری مشغول کار هستند، علاوه بر آن بر اساس قانون نزدیک به سیصد وظیفه برای شهرداری تعریف شده است با این وجود درآمد شهرداری با مجموع وظایف آن سازگاری ندارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: صادق بودن و ندادن وعده‌هایی که امکان عملی شدند ندارند سرلوحه کار ما بوده است، چنین مواردی هستند که موجب اعتماد سازی میان شهروندان می‌شود، اگر واقعیت بیان شود اما اقدامی درخور شأن مردم رخ نداد مطمئناً به علت اینکه حقیقت را می‌دانند مردم با مدیریت شهری همراه می‌شوند.

وی توضیح داد: شهرداری اهواز ماهیانه ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند و به طور میانگین سالانه یک هزار و دویست میلیون تومان صرف هزینه‌های جاری در شهرداری می‌شود، منابع پایدار درآمدی شهرداری، دریافت عوارض، بهای خدمات، وام، اوراق مشارکت، سرمایه گذاری و ارزش افزوده است.

زارع زاده توضیح داد: انباشت پسماند در منطقه ۳ یکی از مهم‌ترین مسائل ده روز گذشته مدیریت شهری بوده است، شورای شهر به عنوان ناظر باید مسئله را مورد بررسی قرار می‌داد تا حقیقت روشن شود، طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد که شهرداری وظیفه قانونی خود را به درستی انجام داده است و مشخص شده بود که پیمانکار چگونه مابه التفاوت حقوق این سه ماه را محاسبه و پرداخت کند.

وی ادامه داد: با وجود پرداخت وجه از طرف شهرداری کارگران اعتقاد داشتند که پرداخت به میزان واقعی صورت نگرفت، در همین رابطه اختلاف نظرهایی وجود داشت که با همکاری اداره کار مقرر گردید هر فردی به حقوق خود اعتراض دارد و از مراجع قانونی و اداره کار پیگیری کند و اگر به جای اعتصاب با حضور در محل کار طرح موضوع می‌کردند چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد. در نهایت با بررسی‌های صورت گرفته مشکل ایجاد شده رفع و نظافت منطقه از سر گرفته شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: روند متقاعد سازی و متعهد سازی کارگران همچنان ادامه دارد همانگونه که شهرداری متعهد و موظف است تا حقوق کارگر را تمام و کمال پرداخت کند، کارگر نیز باید به ساعت کارکرد قانونی اداره کار یعنی ۷ ساعت و نیم متعهد باشد و همچنین پیمانکار به تعهدات خود عمل کند در چنین مواردی است که اوضاع مناسب و درست پیش می‌رود.

وی در خصوص پروژه مترو اهواز تصریح کرد: این پروژه از زمان مدیریت شهری در دوره قبل وارد یک دعوای حقوقی شده است و تا زمانی که این دعوا به نتیجه نرسد امکان انجام هیچ کاری وجود ندارد با این حال شهرداری پیش بینی‌ها و آماده سازی های لازم را انجام داده است تا به محض پایان یافتن این ماجرا نسبت به تکمیل فاز اول آن از طریق دریافت اوراق مشارکت اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز در ادامه گفت: وضعیتی که در ارتباط با فاضلاب در شهر وجود دارد مطلوب نیست، اما این ماجرا یک فرصت برای دریافت اعتبارات ملی ایجاد کرده و در حال فعالیت هستند و البته وضعیت حفاری‌های صورت گرفته نیز به تهدیدی برای شهر تبدیل شده‌اند با این حال یک فرصت دو ماهه برای جبران عقب ماندگی در زمینه ترمیم حفاری‌ها به آبفا داده شده است.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری سگ‌های بلاصاحب همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: وجود و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در شهر وضعیت مطلوبی نداشت اما با اقدامات صورت گرفته توسط مناطق ۸ گانه شهرداری اهواز در حال انجام است و در چند ماه گذشته نزدیک به دو هزار و پانصد قلاده سگ زنده گیری شده است، همچنان این سگ‌ها در سطح شهر حضور دارد اما نسبت به چند ماه گذشته کاهش ملموسی در تعداد آنها مشاهده می‌شود، جمع آوری این سگ‌ها نباید متوقف شود چرا که توقف در یک بازه زمانی منجر به افزایش تعداد آنها می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.