×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
اصل عوارض شرکت‌های آلاینده اهواز ۶ هزار میلیارد تومان است

علی‌مدد هاشم‌پور در شصتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان برگزار شد، برگزار شد، اظهار کرد: شرکت‌های فولاد خوزستان، نفت و گاز کارون، کارون، اروندان، مهندسی توسعه نفت و کارخانه الکل‌سازی، منابع مهم آلایندگی شهر اهواز هستند.

وی افزود: توزیع عوارض آلایندگی صنایع دارای ابهامات زیادی است و شفافیتی در این زمینه وجود ندارد. امور مالیاتی باید مشخص کند که هر شرکت چه میزان عوارض آلایندگی پرداخت می‌کند.

هاشم‌پور با بیان اینکه اصل مبلغ عوارض آلایندگی اهواز از شرکت‌های مستقر در اهواز ۶ هزار میلیارد تومان است، گفت: چهار شرکت نفتی از سال ۹۳ تا ۹۶، ۱۸ هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان بابت اصل و جرایم عوارض آلایندگی بدهی به شهرداری اهواز دارند که باید این مطالبات پرداخت شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز با انتقاد از بخشیدن بخشی از جرایم عوارض آلایندگی صنایع آلاینده اهواز گفت: امور مالیاتی ورود و عنوان کرده که اگر صنایع اصل جرایم را دادند جرایم را ببخشید؛ در حالی که امور مالیاتی اجازه بخشیدن جرایم آلایندگی را ندارد و تا آخرین ریال باید وصول شود.

هاشم‌پور با بیان اینکه سهم عوارض آلایندگی خوزستان ۳۰ هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: میزان عوارض آلایندگی از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ نیز باید محاسبه و پرداخت شود.

در ادامه سید ناصر مهداوی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز نیز گفت: اهواز شهری از نوع استوایی و برای کاشت انواع گونه‌های درختی، تاپ است که باید ببینیم از این پتانسل چه استفاده‌ای شده است؟

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز در اهواز عقب‌گرد دارد، افزود: سرانه فضای سبز در کرج برای هر نفر ۲۰ متر مربع است و در حال حرکت به سمت ۲۵ مترمربع هستند در حالی که در اهواز در این زمینه عقب‌گرد داریم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.