×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ناهماهنگی در اعلام تعطیلی‌های گرد و غبار اهواز “جوک” شده است

حجت‌الله زارع‌زاده در شصتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در مواقعی که درصد آلایندگی از حد مجاز بالاتر می‌رود، شاهد ناهماهنگی جدی برای تصمیم‌گیری در اعلام تعطیلی هستیم و تصمیمات دیرهنگام و نابهنگام در فضای مجازی تبدیل به جوک شده است.

وی با اشاره به وضعیت پسماند اهواز افزود: در ماه‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه پسماند انجام شده است به گونه‌ای که سلول شماره ۲ سایت دفن زباله صفیره راه‌اندازی شده و سلول شماره ۳ نیز در حال راه‌اندازی است.

زارع‌زاده با بیان اینکه دفن زباله به صورت بهداشتی در حال انجام است، گفت: در ماه‌های اخیر به هیچ وجه شاهد سوزاندن زباله در سایت صفیره نبوده‌ایم.

نایب رئیس شورای شهر اهواز تصریح کرد: شاهد ترک فعل و بعضا کم مسئولیتی بسیاری از دستگاه‌ها در موارد متعدد هستیم؛ به طور مثال در اسفندماه با محوریت استانداری خوزستان دستگاه‌های متعددی برای جمع‌آوری نخاله تعهداتی دادند اما به جز یک دستگاه آن هم به صورت محدود، هیچکدام به پای تعهدشان نماندند.

وی بیان کرد: شهرداری بیکار نمانده و در مناطق مختلف در حال جمع‌آوری نخاله است اما جمع‌آوری اولیه بیش از ۲۰ هزار کامیون نخاله از سطح شهر از عهده شهرداری خارج است.

نایب رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به دیگر مشکلات اهواز بیان کرد: ذبح غیر بهداشتی دام در اهواز در شأن یک کلان‌شهر نیست و این مساله نشان از ترک فعل دستگاه‌ها است.

زارع‌زاده به ورود فاضلاب به رودخانه کارون اشاره کرد و گفت: تنها دستگاهی که در زمینه ایجاد کمربند سبز اهواز به وظیفه‌اش عمل کرده، شهرداری است.

وی با اشارره به پیش‌بینی وام ۴۰ میلیارد تومانی برای شهرداری اهواز بیان کرد: از کاسه شهرداری برداشته شده و می‌خواهند این مبلغ را با ۱۸ درصد سود به شهرداری وام بدهند.

در اهواز باید محیط زیست خط قرمز شود

در ادامه سید محمدعلی پورموسوی رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز نیز با بیان اینکه مشکلات کنونی اهواز مربوط به سالیان متمادی است، گفت: نمی‌شود همه چیز را با نیروی انتظامی و این موارد حل کرد بنابراین باید کار فرهنگی انجام شود تا کسی که می‌خواهد نخاله را در مکانی تخلیه کند متوجه شود نخاله باید در مکان پیش‌بینی شده تخلیه شود.

وی افزود: شهرداری هر کاری می‌خواهد انجام دهد باید به سراغ عوارض یعنی جیب مردم برود؛ ما به عنوان نمایندگان مردم هر وقت عوارضی را مصوب می‌کنیم دست و دل‌مان می‌لرزد.

پورموسوی بیان کرد: علاوه بر این، زمانی که می‌خواهیم از محل عوارض یا حق آلایندگی برای تغییر شهر استفاده کنیم برخی مدیران بالادست مانع ایجاد می‌کنند.

وی با تاکید بر اقدام جمعی مدیران استان خوزستان و تعیین خطوط قرمز در اهواز عنوان کرد: در اهواز باید محیط زیست خط قرمز شود زیرا به اندازه کافی طبیعت با ما خشن رفتار کرده و نباید خودمان، خرابترش کنیم. پرداخت حق آلایندگی و عوارض نیز باید خط قرمز شود. اگر همه مدیران پای این موارد بایستند مقداری از مسائل اهواز حل خواهند شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.