×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
لایروبی “کارون” به درد نمی‌خورد / وجود ۲ هزار پروژه نیمه تمام در اهواز

حمید دغاغله در نشست خبری هیات رئیسه شورای شهر اهواز که شامگاه یکشنبه (۲۹ خردادماه) برگزار شد، با اشاره به مطرح شدن موضوع زیباسازی سواحل رودخانه کارون اظهار کرد: طرح زیباسازی سواحل کارون در دست است اما واقعیت این است که رودخانه کارون در محدوده و حریم اهواز زیر نظر سازمان آب و برق خوزستان است و اگر در جایی به جز جایی که دل‌شان می‌خواهد پارکی احداث کنیم به راحتی آن را تخریب می‌کنند.

وی افزود: در مسیر پل پنجم به سمت گلستان پارکی برای کودکان احداث شد اما د یک شب تا صبح جمع‌آوری شد.

دغاغله گفت: آقایان که مسئول حریم و محدوده رودخانه کارون هستند، چرا جلوی ساخت و سازهای غیرمجازی که در محدوده و حریم کارون در حال انجام است را نمی‌گیرند اما پارکی که برای کودکان احداث شده یا سرویس بهداشتی را تخریب می‌کنند؟

دبیر اول شورای شهر اهواز با بیان اینکه محدوده ورودی شهر اهواز را نهادهای غیرمرتبط، از شهر جدا کرده‌اند، گفت: مدیریت یکپارچه شهر زمانی انجام می‌شود که کلیه اعضا، رسانه‌ها و مردم مطالبه واحد داشته باشند.

وی بیان کرد: پل‌های بی‌هویتی که روی رودخانه کارون احداث شده‌اند با نماد اسلامی و فرهنگی اهواز تطببق ندارند.

دغاغله با بیان اینکه کاری که به عنوان لایروبی رودخانه کارون در حال انجام است نتیجه‌ای ندارد و به درد خودشان هم نمی‌خورد، گفت: چرا حق‌آبه رودخانه کارون داده نمی‌شود؟ باید تامین حق‌آبه کارون را مطالبه کرد تا مانند اصفهان و شهرهای دیگر که حق‌آبه را می‌گیرند ما هم حق‌آبه کارون را بگیریم.

وی افزود: در حال حاضر در اهواز فاضلاب از ۲۳ نقطه وارد رودخانه کارون می‌شود؛ آیا از این آب می‌توان بهره‌برداری کرد؟

دبیر اول شورای شهر اهواز در خصوص وضعیت ساختمان‌های ناایمن تصریح کرد: تعداد ساختمان‌های ناایمن در اهواز بسیار زیاد است؛ برخی از این ساختمان‌ها مجوز ندارند، برخی زیر نظر نظام مهندسی و شهرداری احداث نشده‌اند، برخی توسط ارگان‌های دولتی احداث می‌شوند و برخی ساختمان‌ها نیز توسط ارگان‌های نظامی در شهر ایجاد می‌شوند اما این ساختمان‌ها از کجا پروانه ساخت گرفته‌اند و امنیت این ساختمان‌ها را چه کسی تامین کرده است؟

وی بیان کرد: مگر می‌توانیم وارد محدوده نهادهای نظامی شویم؟ چرا بام و کوه‌های اهواز در دست ارگان‌های نظامی هستند و محل تفرجگاه‌های شهری نیستند؟ زیرا نیروهای نظامی حاضر به تحویل دادن این اماکن نیستند.

دغاغله با بیان اینکه بر اساس قانون گفته شده که هر ساختمان مسکونی قابلیت استفاده به عنوان ساختمان پزشکی را دارد، عنوان کرد: وضعیت یک سری ساختمان‌ها به علت قوانین ناکارآمد شهری است به گونه‌ای که برخی ساختمان‌ها، مسکونی احداث شده‌اند اما اکنون کاربری پزشکی دارند؛ آیا این ساختمان تحمل بار این همه جمعیت را دارد؟ چنین ساختمانی از نظر ما ناایمن است.

وی افزود: این ساختمان‌های ناایمن گره‌های ترافیکی شدید در شهر اهواز ایجاد و هزاران میلیارد تومان هزینه به اهواز تحمیل کرده‌اند.

دبیر اول شورای شهر اهواز با اشاره به مقاومت شهرداری نسبت به حفاری فاضلاب بیان کرد: با وجود اینکه مطالبه مردم این است که چشمه‌های جوشان فاضلاب درب منازل‌شان از بین برود و باید مجوز حفاری داده شود اما به دلیل اینکه ترمیم نوار حفاری به سادگی انجام نمی‌شود اجازه نداده‌ایم همه جای اهواز را حفاری کنند.

دغاغله گفت: حدود ۲ هزار پروژه نیمه تمام در اهواز وجود دارد بنابراین پروژه جدیدی کلنگ‌زنی نشده و هدف، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است. اکنون خواسته اکثر مردم آسفالت معابر است که در بسیاری از محلات کار انجام شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.