×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پروژه متروی اهواز فعلا “معطل” است / اسم من در آوردی روی “پل طبیعت” گذاشته‌اند

حجت‌الله زارع‌زاده در نشست خبری هیات رئیسه شورای شهر اهواز که شامگاه یکشنبه (۲۹ خردادماه) برگزار شد، در مورد مطرح شدن روند انتخابات و چگونگی پای کار آمدن اعضای شورای شهر اظهار کرد:هنوز برخی دنبال نبش قبر هستند که آیا این اعضای شورای شهر خودشان هستند یا همان نمایندگان جعلی که بر مردم تحمیل شدند؟ پاسخ این سوال را برگزارکننده انتخابات باید بدهد تا متوجه شویم کسانی که اکنون در شورای ششم به عنوان منتخب مردم هستند، واقعا منتخب مردم هستند یا چیز دیگری است؟

وی افزود: کسی که انتخابات را برگزار کرد مردانه پاسخ بدهد و در صورت بروز خطا نیز باید با وی و هر کسی که مسئول برگزاری انتخابات بود، برخورد شود.

زارع‌زاده گفت: شهرداری اهواز به عنوان یک نهاد عمومی عام‌المنفعه، از منابع اعتبارات دولتی برخوردار نیست و اگر قرار باشد از منبعی برخوردار شود از محل وام یا اوراق مشارکت است که شهرداری چند سال است از دریافت وام محروم است. سال‌ها است که شهرداری اهواز از دریافت اوراق قرضه و خزانه نیز محروم است.

نایب رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به تعیین بیش از ۳۰۰ وظیفه برای شهرداری گفت: شهرداری اهواز حدود ۹ هزار پرسنل دارد اما درآمد شهرداری با مجموعه وظایفی که بر عهده دارد سازگاری ندارد. در سال ۱۴۰۱ ماهانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بابت حقوق و دستمزد کارکنان هزینه می‌شود. همچنین در سال، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری شهرداری اهواز پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: بخشی از درآمد شهرداری از دریافت عوارض، بهای خدمات، دریافت وام، اوراق قرضه، سرمایه‌گذاری از طریق ارزش افزوده و نه خام‌فروشی تامین می‌شود اما هنوز دستور اجرایی شدن دفترچه عوارض سال ۱۴۰۱ شهرداری اهواز صادر نشده است.

زارع‌زاده با اشاره به جمع‌آوری نشدن زباله در برخی محلات اهواز عنوان کرد: شاید مهم‌ترین مساله در ۱۰ روز گذشته، وضعیت جمع‌آوری نشدن زباله در برخی محلات اهواز بود که برای رفع مشکل قرارداد پیمانکار، صورت‌جلسه شهرداری و معاونت خدمات شهری شهرداری بررسی شد که روند کار درست بود.

وی افزود: از طرف دیگر، کارگران اعتقاد داشتند که پرداخت‌ها آن چیزی نبود که باید پرداخت می‌شد. باید برای عده‌ای از کارگران ما به التفاوتی لحاظ می‌شد که لحاظ نشده است. پیمانکار دلایلی مطرح کرد که قانع نشدیم. بررسی‌ها انجام شد و با وجود اینکه حدود ۳۰ ساعت قبل موضوع حل شده بود، ظهر یکشنبه باز هم برخی مخاطبان در این حوزه مجاب نبوده اند؛ این مشکلات یکی از کارهایی است که باید پیگیری کنیم.

نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: برای رساندن پیام، اعتصاب راه درستی نیست و کارگران باید از اول طرح موضوع می‌کردند تا پیگیری‌ها انجام شود نه اینکه ناگهان اعتصاب کنند و سلامت مردم را گروگان بگیرند.

وی عنوان کرد: کارگران باید متعهد باشند که روزانه هفت ساعت و ۳۳ دقیقه کار کنند. شهرداری نیز موظف است حق و حقوق کارگر را به صورت کامل پرداخت کند.

زارع‌زاده در خصوص وضعیت پروژه متروی اهواز نیز گفت: این پروژه درگیر ماجرای حقوقی است؛ در زمان مدیریت وقت شهرداری برای فسخ قرارداد پیمانکار مترو اهواز اقدام و رای اولیه صادر شد اما کار به مرحله تجدید نظر رسید. زمانی که پرونده‌ای در مسیر حقوقی قرار بگیرد مسیر طولانی است اما شهرداری اهواز بیکار ننشسته و پیگیر دریافت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای افتتاح فاز نخست مترو است تا به محض رفع مشکل حقوقی، این کار انجام شود بنابراین این کار تا تعیین وضعیت پرونده در دعاوی حقوقی، معطل خواهد ماند.

نایب رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه وضعیت فاضلاب در شهر مطلوب نیست، گفت: البته اعتبارات استانی و ملی خوبی به شرکت آبفا داده شده که شهر را کنده‌اند و طرح جامع فاضلاب و اصلاح شبکه در حال انجام است؛ این موضوع، فرصت است اما کنده شدن همه شهر و بعضا رها شدن آن تهدید است.

وی افزود: بعضا با آبفا مباحث جدی و مجادله داریم به گونه‌ای که آقای جانباز از تهران به اهواز آمد تا بین شهردار اهواز و مدیر آبفا میانجی‌گری کند تا شهردار به آبفا اجازه حفاری بدهد. خواسته شورای شهر و شهردار این بود که اگر حفاری انجام می‌شود باید خودشان هم ترمیم را به موقع انجام دهند. این فشارها بی‌تاثیر نبوده‌اند اما از ما فرصت دو ماهه خواستند تا عقب‌ماندگی‌ها در زمینه ترمیم‌ها را جبران کنند.

زارع‌زاده با اشاره به وضعیت سگ‌های بلاصاحب بیان کرد: با اقدامات انجام شده در چهار پنج ماه گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار قلاده سگ جمع‌آوری شده است؛ هر چند اکنون نیز شاهد وجود سگ‌های بلاصاحب در خیابان‌ها هستیم اما وضعیت کاهش تعداد سگ‌های بلاصاحب در شهر محسوس است. کار در این زمینه نباید متوقف شود زیرا در صورت توقف، در بازه زمانی کوتاه شاهد افزایش تعداد سگ‌های بلاصاحب در شهر خواهیم بود.

وی در خصوص سامان‌دهی کودکان کار عنوان کرد: صفر تا صد کار در زمینه سامان‌دهی کودکان کار بر عهده شهرداری نیست با این وجود در زمینه تامین یک ملک و خودرو برای سامان‌دهی این کودکان، کار شده است.

نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: گرمخانه شهرداری نیز در کنار سامان‌سرای شهرداری راه‌اندازی شده است.

وی در خصوص وضعیت چمن مصنوعی برخی پارک‌ها افزود: در دو سال شیوع کرونا بسیاری از مایملک شهر از جمله تجهیزات بیش از دو سوم زمین‌های چمن مصنوعی به سرقت رفت و همچنان سرقت در حال انجام است به گونه‌ای که در ایام نوروز بیش از دو بار کابل‌های پل شهدای مدافع حرم به سرقت رفت.

زارع‌زاده گفت: در حال حاضر زمین‌های چمن مصنوعی به سه بخش تقسیم شده که ۱۲ زمین با مشارکت سرمایه‌گذار بازسازی می‌شوند و مقدمات کار برای ۱۲ زمین دیگر در حال انجام است. در مجموع به مناطق شهرداری اهواز تکلیف شده است که امسال هر منطقه بهسازی و بازسازی دو زمین را انجام دهد. هماهنگی با برخی ادارات و شرکت‌ها برای ایجاد و بهسازی زمین‌های ورزشی نیز انجام شده است.

نایب رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: سه سرای محله نیمه تمام در ملاشیه، پردیس و جمهوری نیز باید امسال تکمیل و تجهیز شوند. دو سرای محله در فرهنگیان و آل صافی نیز وجود دارد که امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی گفت: برای باز زنده‌سازی سواحل کارون اعتبار خوبی در بودجه سال ۱۴۰۱ دیده شده است و این کار در این سال به سرانجام خواهد رسید.

زارع‌زاده در خصوص وضعیت پل طبیعت ادامه داد: این پل چیزی به نام پل طبیعت نیست و تنها در مقطعی در زمان، اسمی من درآوردی روی آن که محل عبور لوله‌های فشار قوی آب شهر است، گذاشتند. دستگاه‌های متولی و امنیتی اجازه کار اضافی بر این سازه را نخواهند داد و به همین دلیل کار ویژه‌ای روی آن انجام نمی‌شود اما کف آن اصلاح شده و ایمن است.

نایب رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه کارکرد پل طبیعت چیز دیگری است، گفت: زمانی که مشکلی در پل ایجاد می‌شود باید سریعا مشکل رفع شود تا ایمنی شهروندان به خطر نیفتد.

وی در خصوص وضعیت اتوبوس‌های ناوگان شهری اهواز نیز بیان کرد: ۶۵ دستگاه اتوبوس خریداری شده و مقرر شده است که در شش ماهه نخست امسال تحویل داده شوند. برخی از اتوبوس‌های فعلی اهواز نیز مشکل کولر دارند که تعمیر آن‌ها در حال انجام است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.