×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
دمای بالای ۴۹ درجه در راه است؛ خوزستانی‌ها مصرف برق را مدیریت کنند

کیومرث زمانی بیان کرد: پیش‌بینی شده که موج جدید گرما در خوزستان و وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر از اوایل هفته آینده خوزستان را فرا گیرد که لازم است برای حفظ پایداری شبکه برق در این شرایط، مشترکان، مدیریت مصرف برق را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

وی گفت: موسسات، ادارات، دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی نیز چنانچه نسبت به کاهش مصرف به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری و تعطیلی اداره راس ساعت اعلامی ۱۳:۳۰ اقدام نکنند، برق آنها قطع و از مدار مصرف خارج می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: صنایع خوزستان نیز طبق سهمیه‌ اعلامی برق مصرف کنند چرا که هرگونه عبور از سهمیه منجر به واکنش فوری دیسپاچینگ خواهد شد.

زمانی، با اشاره به تجزیه و تحلیل دمای خوزستان در فصل گرم پارسال، گفت: از نیمه اردیبهشت تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تقریبا تمام روزها دما بالای ۴۰ درجه تجربه شد که ۷۲ درصد از این بازه زمانی (۱۰۲ روز) دماهای ۴۷ درجه و بالاتر رخ داده و بیش از ۴۳ درصد این بازه زمانی (۶۰ روز) دماهای ۴۹ درجه و بالاتر ثبت شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وقوع دماهای بالای ۴۰ درجه سبب افزایش شدت مصرف انرژی در خوزستان شده و در ۲ سال اخیر نیز بروز خشکسالی و کاهش ذخایر مفید برقابی سبب ایجاد محدودیت‌ در تولید برق شده، با مدیریت مصرف برق و برنامه‌ریزی‌ انجام شده برای تمامی مشترکان در تعرفه‌های مختلف، در صورت رعایت مصرف بهینه، بدون خاموشی قابل گذر است.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: باتوجه به اینکه امسال تاکنون حدود ۴۰ روز از بازه مذکور را پشت سر گذاشته‌ایم و هنوز ۱۰۰ روز تا اتمام دوره پیک گرما و پیک مصرف باقی مانده، لازم است با همکاری و مدیریت مصرف به ویژه در روزهای پیش رو در هفته آینده، برای عبور موفق، همه مشترکان و صنعت برق همکاری تنگاتنگی با هم داشته باشند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان وظیفه تامین و پایداری برق در شبکه انتقال و فوق‌توزیع ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.