×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فاز نخست مرکز نگهداری معتادان متجاهر خوزستان آماده بهره برداری است

محمد صفری در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر دزفول در سالن جلسات اداره بهزیستی این شهرستان افزود: اردوگاه الحدید اهواز با صرف ۲۶۰ میلیارد ریال برای نگهداری معتادان متجاهر (مرکز ماده ۱۶) آماده شده که قرار است در هفته مبارزه با مواد مخدر کلید بخورد.
وی با بیان اینکه این اردوگاه با ظرفیت ۵۰۰ نفر
بخش زیادی از نیازمندی استان را تامین خواهد کرد، ادامه داد: ظرفیت این اردوگاه ۲ هزار نفر است که فاز اول آن با ۵۰۰ نفر آماده شده است.

پلیس ایران کارآمدترین پلیس دنیا در حوزه مواد مخدر است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان اقدامات این شورا در دزفول را قابل تقدیر خواند و گفت: ۹۰ درصد کشفیات تریاک دنیا مربوط به ایران است.

وی افزود: پلیس ایران با اهدای چهارهزار شهید و ۱۲ هزار جانباز بهترین و کارآمدترین پلیس دنیا در حوزه مواد مخدر است با این وجود در بهترین شرایط ۱۵ تا ۲۰ درصد مواد مخدر کشف می‌شوند.
صفری بیان کرد: ۱۴ تن مواد مخدر در سال ۱۳۹۹ در استان خوزستان کشف شد که میزان واقعی آن چهار یا پنج برابر این مقدار است.
وی با بیان اینکه استان خوزستان جزو هشت استان برتر کشور در حوزه ‌کشف مواد مخدر است، افزود: ۸۰۴ نوع مواد مخدر داریم که نیاز است اقدامات بیشتری برای مبارزه با آن انجام شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان بر ضرورت اقدامات فرهنگی در مدارس و راه اندازی مدارس کانون یار در دزفول تاکید کرد و اظهارداشت: نباید از نظر حاکمیتی به این موضوع نگاه شود بلکه کانون‌های یاریگر باید در محله‌ها فعال شوند.

نرخ شیوع مواد مخدر در خوزستان پنج برابر آمار کشوری است

صفری با بیان اینکه ۴۰ درصد سرقت‌ها مربوط به مواد مخدر است، بیان کرد: نرخ شیوع مواد مخدر در خوزستان پنج  برابر کشوری است.
وی افزود: ۶۰ درصد عامل طلاق و ۵۵ درصد همسر آزاری مربوط به مواد مخدر است و ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی صرف مواد مخدر می‌شود.

صفری ادامه داد: ۱۷ درصد تصادفات، ۲۵ درصد قتل‌ها و
۲۴ درصد ایدز مربوط به مواد مخدر است و بین
۷۰ یا ۸۰ درصد زندانیان خوزستان با مواد مخدر مرتبط هستند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با بیان اینکه اعضای این شورا در حوزه جمع آوری معتادان متجاهر با هم هماهنگ نیستند، بیان کرد: ۹۵ درصد از معتادانی که ترک می‌کنند دوباره به اعتیاد روی می آورند.

درصورت تامین زمین، هزینه روزنگهداشت کمپ بانوان را تامین می‌کنیم

صفری درخصوص راه اندازی کمپ بانوان در دزفول نیز گفت: اگر زمینی در دزفول برای کمپ بانوان درنظر گرفته شود هزینه روز نگهداشت آن را تامین خواهیم کرد ضمن اینکه برای ساخت و ساز نیز همکاری‌های لازم انجام خواهد شد.

صفری اظهارداشت: اگر مرکز نگهداری معتادان متجاهر راه اندازی شود بار زندان نیز کمتر می‌شود زیرا ۸۰ درصد زندانیان با مواد مخدر مرتبط هستند.

وی به افزایش سرقت‌ها اشاره کرد و افزود: هر پنج درصد تورم آمار سرقت را ۲۵ درصد افزایش می‌دهد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان با اعلام آمادگی برای تامین اعتبار جمع آوری معتادان متجاهر گفت: در حوزه خودرویی نیز خودرو به میزان نیاز تامین می‌شود.
وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت قهرمانان ورزشی و جوانان برای پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و افزود: حوزه فنی و حرفه ای نیز درخصوص حرفه آموزی به وظایف خود عمل کند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.