×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
جلسه بررسی آخرین وضعیت ساختمان عدالت ۲ منطقه ۳۰۰ دستگاه اهواز برگزار شد

محمد خانچی روز دوشنبه ٢٣ خردادماه در جلسه بررسی وضعیت ساختمان عدالت منطقه ۳۰۰ دستگاه اهواز، اظهار کرد: ساختمان مورد نظر دارای ۲ طبقه زیر زمین و ٨ طبقه روی زمین و در مجموع ١٠ طبقه است.

وی افزود: این ساختمان از سال ۱۳۸۷ پروانه گرفت و تا سال ٩٢ با بررسی‌های انجام شده اکثر قسمت‌های آن به اتمام رسید و بخش‌های دیگر آن شامل نازک کاری، جان‌پناه‌ها، حفاظ و نرده، ایمن سازی راه پله‌ها، انشعابات ایمن گاز و برق برای این ساختمان انجام نشده است و دارای تاییدیه از نظام مهندسی نیست و شهرداری برای آن پایان کار صادر نکرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه پایان کار ساختمان مجوز بهره‌برداری از یک بنای مسکونی است، عنوان کرد: به دلیل اینکه این ساختمان دارای پایان کار نیست شرایط لازم را برای بهره‌برداری نداشته و با بررسی‌های انجام شده شهرداری نیز هیچگاه مجوز بهره‌برداری ساختمان را در طول این سال‌ها صادر نکرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مشکلات بهره‌برداری ساختمان جدی است و نشت آب به زیر زمین آن باید متوقف شود، همچنین چاله آسانسور و نورگیرها برای جلوگیری از سقوط افراد ایمن‌سازی و پس از آن باید توسط یک شرکت واجد صلاحیت امکان و نحوه مقاوم سازی آن بررسی و سپس برای آن برنامه ریزی شود.

خانچی عنوان کرد: اقداماتی که تاکنون انجام شده شامل، تشکیل جلسه ستاد بحران در فرمانداری اهواز و استانداری خوزستان و استعلام دستگاه قضا از راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی در مورد وضعیت ساختمان، بررسی‌های کارشناسی توسط کارشناسان این دستگاه و ارزیابی وضعیت ساختمان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: اقداماتی به سرعت انجام می‌شود تا ساختمانی که قابلیت بهره‌برداری ندارد، با یک شرایط امن و ایمن تبدیل و در آینده تحویل مردم شود و مالک نیز باید متعهد شود و دستگاه‌های قضایی نیز وی را ملزم به انجام این اقدامات خواهند کرد و مسئولان مربوطه بر کیفیت کار نظارت خواهند کرد.

در این جلسه همچنین معاون امنیتی و انتظامی استاندار، رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان، رئیس سازمان مدیریت بحران خوزستان و برخی دیگر از مسئولین شهری و استانی حضور داشته و درخصوص آخرین وضعیت این ساختمان گفت‌وگو کرده و راهکارهای رفع این مشکل را مورد بررسی قرار دادند.

در این‌جلسه همچنین اسکان موقت ساکنان این ساختمان تا تعیین تکلیف شدن این موضوع مورد بحث قرار گرفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.