×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
سه پست انتقال و فوق توزیع برق در خوزستان‎‎ توسعه و وارد مدار شد

محمود دشت‌بزرگ با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۸۵ میلیارد ریال برای توسعه و تکمیل این سه پروژه بیان کرد: عملیات تعویض هادی خط ۱۳۲ حد فاصل پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک و ۱۳۲ کیلوولت باغملک فرعی شامل تامین تجهیزات، نصب و سیم‌کشی به طول ۱۲ کیلومتر مدار با ارزش سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیارد ریال به پایان رسید و برق‌دار شد.

وی افزود: بهبود سطح ولتاژ پست ۲۳۰ به ۱۳۲ کیلوولت مارون اصلی در رامهرمز و کاهش بارگیری از ترانس‌های این پست، افزایش پایداری و تامین برق مشترکان خانگی و صنعتی در منطقه و بهبود وضعیت ولتاژ برای پست‌های ۱۳۲ کیلوولت رامهرمز، سرچشمه، دشت لاله و هرمز در ناحیه مارون از اهداف برنامه‌ریزی و بهره‌برداری از این پروژه است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در خصوص توسعه پست دشت لاله بیان کرد: عملیات تعویض CT و اصلاح طرح حفاظت و توسعه پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت دشت لاله در جهت اتصال به رینگ، با ارزش سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به پایان رسید و برق‌دار شد.

دشت‌بزرگ، با اشاره به اهداف بهره‌برداری از این پروژه گفت: تکمیل رینگ چهار کلیدی پست و کمک به کاهش خاموشی‌ها، افزایش قابلیت مانور در تعمیر و نگهداری ترانس مصرف داخلی و افزایش قابلیت مانور کلیدزنی در خطوط شرکت سیمان خوزستان و ترانس قدرت، از جمله اهداف برنامه‌ریزی و بهره‌برداری از این پروژه است.

وی همچنین از توسعه و تکمیل ۲ بی خط پست بیدرویه اندیمشک خبر داد و افزود: عملیات توسعه و تکمیل ۲ بی خط پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت بیدرویه در الوار گرمسیری اندیمشک با ارزش سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال نیز به پایان رسید و برق‌دار شد.( بی به تجهیزاتی گفته می‌شود که سیم‌های هادی برق را به پست وصل می‌کند)

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: با این عملیات توسعه ورود و خروج خطوط، پست برق بیدرویه از حالت شعاعی خارج و در رینگ شبکه قرار گرفته که باعث بالا رفتن قابلیت مانور در این پست و کاهش خاموشی‌ها با تغذیه پست از طریق رینگ و پایداری آن در حوادث شده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسوولیت تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.