×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ساختمان‌های با احتمال وقوع حادثه در اهواز سریعا تعیین تکلیف شوند

سید محمدعلی پورموسوی با اشاره به حادثه متروپل اظهار کرد: باید در حیطه مسئولیت خود اقدامات لازم را انجام بدهیم و از حوادث آینده ولو حوادث کوچک جلوگیری کنیم.

وی افزود: قصه متروپل یک فرآیند است که این فرآیند ناسالم در ابعاد و جاهای مختلف در حال رخ دادن است و مرتب تکرار می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز گفت: سازه، اساسی‌ترین مساله یک ساختمان بلند مرتبه است و نمی‌دانیم چه اتفاقاتی افتاده که منجر به این فاجعه بزرگ شد. در جاهای دیگر نیز شاید حوادثی رخ دهد که در این ابعاد نباشند اما باید مورد توجه قرار بگیرند.

پورموسوی افزود: به طور مثال در ایام اخیر در اهواز ساختمانی منفجر شد که باید دلیلش مشخص و از چنین اتفاقاتی پیشگیری شود؛ خوشبختانه در آن حادثه کسی در ساختمان نبود و تلفات رخ نداد اما اگر کسی در ساختمان حضور داشت چه کار می‌کردیم؟

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از ادامه کار در ساختمان‌هایی که استانداردهای لازم را ندارند، گفت: در حادثه متروپل کسی که می‌دانست این سازه اسکلت فلزی دارد اما سقف آن باید به اسکلت بتنی کلاف می‌شد، باید جلوی کار را می‌گرفت بنابراین گناه کسی که می‌داند ممکن است این اتفاق رخ دهد بیشتر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز بیان کرد: هر چند در شهرداری اهواز متخصصان خوبی وجود دارد اما مجموعه‌ای نداریم که بتواند محاسبات یک ساختمان را مجددا کنترل کند.

پورموسوی با بیان اینکه باید سریعا در مورد ساختمان‌های در حال بهره‌برداری که احتمال وقوع حادثه در آن‌ها وجود دارد تصمیم‌گیری شود و پای کار بایستیم، گفت: باید در مورد ساختمان‌هایی که به بهره‌برداری رسیده‌اند کارگروهی متشکل از شورا، شهرداری، نظام مهندسی و مسکن و شهرسازی تشکیل شود تا راجع به ساختمان‌هایی که احتمال دارد منجر به وقوع حوادث شوند اظهار نظر علمی کنند و اگر به بن بست رسیدیم نیز فکر دیگری کنیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.