×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
لزوم فراهم کردن بستر کار برای بخش خصوصی/ ۶۰ هزار شغل در سال جاری ایجاد می‌شود

«آقارضا فتوحی» در دیدار با رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان، با تاکید  بر شایسته سالاری در دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید معاونان و کارشناسانی را انتخاب کند که کمک حال مردم باشند و بتوانند با مدارا مردم را در جهت افزایش درآمد، اشتغالزایی و کارآفرینی هدایت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بر استفاده بهینه از منابع استان تاکید کرد و افزود: ما در استان در بخش اشتغال و اقتصاد از ظرفیت‌ها و منابعی همچون نفت، گاز، زمین، آب و دریا، ارتباط و روابط مرزی دریایی، زمینی و هوایی با کشورهای حوزه خلیج فارس برخوردار هستیم و می‌توانیم به معنای واقعی کلمه بگوییم خوزستان تکیه‌گاه ایران است.

وی با اشاره به اینکه باید با روابط جدی‌تر و بهتر بتوانیم بستر کار را برای بخش خصوصی فراهم کنیم ادامه داد: مهیا کردن شرایط کار برای بخش خصوصی تنها مرتبط به یک دستگاه نیست بلکه همه دستگاه‌ها باید طرز تفکرشان این باشد که در استان بر اساس وظایف قانونی که از سوی دولت و دستگاه حاکمیتی بر عهده دارند، به رونق کسب و کار کمک کنند.

فتوحی تصریح کرد: در بخش حمل و نقل نیز ما بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز دریایی داریم که می‌توانیم از این ظرفیت برای رونق‌بخشی حمل و نقل دریایی با کشتی‌های مسافری به کویت، عراق، عمان، قطر و دبی استفاده کنیم که سازمان بنادر و کشتی‌رانی باید در این زمینه اقدامات لازم را فراهم کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در استان برای ۲۰ هزار نفر شغل ایجاد شد ابراز کرد: سهمیه امسال برای ایجاد اشتغال در استان ۶۰ هزار شغل است که از ابتدای سال تاکنون حدود ۲ هزار شغل ایجاد شده؛ باید تقسیم‌بندی بین دستگاه‌های اجرایی، اقتصادی و اشتغالزایی چه در بخش دولتی، چه نیمه دولتی و چه شرکت‌های وابسته ایجاد شود تا بتوانیم کارآفرینی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، کارآفرین» تصریح کرد: تا تولید نداشته باشیم نمی‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم؛ از این رو باید در بخش کشاورزی، گاز، نفت، خدمات و بخش‌های دیگر تولیدات را افزایش دهیم تا اشتغالزایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی ما در حال حاضر با ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ درصد در حال فعالیت هستند که باید قوی‌تر کار کنند گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی در استان داریم که با ظرفیت ۳۰ درصدی می‌چرند که برای اشتغالزایی بیشتر باید این ظرفیت به بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد برسد.

فتوحی با اشاره به طرح جامع شیلات بیان کرد: این طرح با ظرفیتی بالغ بر ۱۴۰ هزار تن در حال انجام است که باید ظرف ۲ تا سه سال آینده به ۵۰۰ هزار تن برسد؛ باید از ظرفیت دریایی جهت پرروش ماهی‌های دریایی استفاده کرد و پتروشیمی نیز در این راه همکاری کند تا بخشی از درآمد خود را برای کمک به فضای کسب و کار استان اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه در بحث خرما نیز طرحی داریم که نخل‌های استان را به ویژه در آبادان و خرمشهر آباد کنیم و در این زمینه نیز دولت پای کار آمده است یاد آور شد: در بخش کشاروزی نیز از ابتدای سال جاری تاکنون از ۲ هزار و ۲۰۰ هزار تن تولید گندم در کشور، یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن تولید در خوزستان زرخیز بوده و در بحث کلزا نیز استان اول کشور هستیم که این نشان از ظرفیت خوب استان در بخش های مختلف دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از خبرنگاران خواست در کنار انتقاد، مطالبه‌گری نیز داشته باشند و به مباحث کارشناسی در رابطه با اقتصاد استان و بهبود کسب و کار و اشتغال فارغ‌التحصیلان بپردازند.

در این دیدار «سجاد بهمئی» به تشریح ظرفیت‌های بسیج رسانه پرداخت و رسانه را به عنوان مهم‌ترین ابزار در جهت کمک به تقویت و توسعه استان دانست.

رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان با اشاره به نقش اقتصاد در توسعه و پیشرفت استان تاکید کرد: این مهم در صورتی باعث پیشرفت می شود که با رسانه و پیوست های رسانه ای همراه باشد.

وی خاطر نشان کرد: امروز باید امیدآفرینی و انتشار اخبار امیدبخش خصوصا در حوزه اقتصاد جزو اولویت‌ها باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.