×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آماری از محکومیت ناظران ساختمانی نداریم / برخی مجریان ذی صلاح، “امضاهای طلایی” شده‌اند

احمد سراج در پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با موضوع بررسی مشکلات متروپل و ساختمان‌های نا ایمن اهواز در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت نظارت و انطباق مشخصات فنی با پروانه توسط مهندسان ناظر اظهار کرد: در تبصره هفت کمیسیون ماده ۱۰۰ آمده که مهندسان ناظر ساختمانی مکلف هستند در خصوص انطباق پروانه و نقشه و موارد مرتبط دیگر نسبت به عملیات اجرایی ساختمانی که به مسئولیت آن‌ها احداث می‌شود، اقدام کنند و پایان کار گواهی این انطباق را صادر کنند. هر وقت مهندس ناظر، خلاف واقع گواهی ارائه کند یا به موقع تخلف را به موقع به شهرداری اعلام نکند به گونه‌ای که موضوع به مرحله طرح در کمیسیون مندرج در تبصره یک ماده ۱۰۰ قانون شهرداری و صدور رای به جریمه یا تخریب منتهی شود، باید اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: در چهار سال اخیر تبصره هفت کمیسیون ماده ۱۰۰ برای یک هزار و ۲۷۶ مورد انجام شده است اما خروجی آن کجا است؟ آیا آماری از محکومیت این ناظران ساختمانی داریم و محکومیتی صادر شده است؟

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: با توجه به اهمیت نقش مهندسان ناظر در استحکام بنا و امنیت جانی و مالی ساکنان یک ساختمان، در قانون برای تخلف در موضوع تبصره هفت ماده ۱۰۰ جرایم کیفری و زندان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: قانون به صراحت به نظارت مستمر نه مرحله‌ای تاکید دارد اما امروز مهندسان ناظر ساختمانی به صورت مرحله‌ای نظارت می‌کنند. امروز تعدادی از مجریان ذی صلاح به “امضاهای طلایی” تبدیل شده‌اند تا عده‌ای به منافع شخصی برسند.

وی افزود: مهندسان ناظر بر ساختمان‌ها باید گزارش‌های خود را به موقع و منطبق با واقعیت به مرجع صدور پروانه ارائه دهند و نباید به دلیل گزارش خلاف واقع یا خلاف موعد، جان مردم به خطر بیفتد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.